Terugblik 2023
08.45 - 09.15
Ontvangst
09.15 - 10.00
Vakbijeenkomsten- Sandra Loevenich | Duits
- Nadia Gerritsen & Kim Vankoughnett | Engels | bekijk hier nog meer materiaal
- Gerdientje Oggel | Frans & Spaans
- Carien Bakker & Clary Ravesloot | Nederlands
10.00 - 10.30
Koffiepauze + informatiemarkt
10.30 - 11.15
Opening + plenaire lezing Jean Pierre Rawie
11.30 - 12.45
Workshopronde 1- Leslie Piggot | Taalontwikkeling meten
- Patrick Rooijackers | Diep lezen centraal!
- Martijn Knook & Adriënne van de Vreede-Bustraan | Van ondergeschoven kindje naar troetelkind: spreekvaardigheid bij Nederlands | SE beoordelingsmodel | SE meeschrijfformulier | Theorie debat | Spreekoefeningen
- Coen Peppelenbos & Marijke Meijer Drees | Hertalingen in het literatuuronderwijs
- Iryna Menke-Bazhutkina, Bas Mulder & Femme Fioole | Inhoud voor MVT onderwijs (met focus op Duits) | Didaktisierung der Fragmente & Die Jungs WG
- Wim Gombert | Leren spreken in een vreemde taal (de kracht van herhaling in aantrekkelijke taken)
- Cristina Pascual Aibar | En un lugar de la clase de ELE…vivía la LITERATURA | Bekijk hier de handout
12.45 - 13.45
Lunch + informatiemarkt
Verplaatsing naar het Harmoniegebouw
13.45 - 15.00
Workshopronde 2- Coen Peppelenbos, Lieke van Deinsen & Linda Ackermans | De canon in het literatuuronderwijs
- Hans Das | Poëzieonderwijs op maat | Bekijk hier de gedichten
- Carien Bakker | Schoolexamens academisch schrijven als voorbereiding op het HBO/WO
- Christine Vidon & Chloé Kervio | Feedback in de taalles
- Paula Costas Alonso | Tendiendo puentes entre la enseñanza secundaria y la universidad
- Britta Ehrig | Erasmus+ Projekt DiaLog
- Marjon Tammenga-Helmantel & Daniela Fasoglio | Actualisatie examenprogramma's MVT | Bekijk deze website voor meer informatie
15.00 - 15.30
Koffiepauze
15.30 - 16.45
Workhopronde 3- Jorieke Reinders | Vakoverstijgend aandacht voor goed Nederlands
- Anouk de Kleijn | Boekenclubs in de klas
- Parels uit de praktijk Nederlands | Dirk Spijk & Trienke Stoker, Carlijn den Otter en Gerda Wübbels
- Nadia Gerritsen | Using a dual-focused approach to support low proficiency readers | Bekijk hier het werkmateriaal
- Valentine Spithorst | Trabajar con tareas en la educación secundaria: ¿cómo hacerlo?
- Parels uit de praktijk MVT | Christian Dekens, Roos Fopma, Mark van Huizen & Mirjana Fildokic, Michelle Glas, Yoni Holland, Dieuwke la Roi, Francesca Giro, Liesbeth de Boer, Manon Plazier, Samantha Tinsdeall en Louis Hanson
- Marije Michel, Wander Lowie & Bert le Bruyn | Taalvaardig, taalbewust en cultuurbewust mvt-onderwijs
16.45 - 17.45
Afsluitende borrel
Laatst gewijzigd: | 15 juli 2024 11:03 |