Programma
Ochtendprogramma | Academiegebouw
08:45 – 09:15 Ontvangst
09:15 – 10:00 Vakbijeenkomsten Kunstvakken/CKV, Duits, Engels, Frans, Nederlands en Spaans
10:00 – 10:30 Pauze + informatiemarkt
10:30 – 11:15 Opening + plenaire lezing door Ramsey Nasr
11:30 – 12:30 Ronde 1
Beschrijvingen bijdragen ronde 1
#01 Taal en identiteit in de klas - door Marjolijn Voogel
#02 Dicht de kloof: poëzieonderwijs voor 10- 14-jarigen - door Jet Oosterheert
#03 De Wadden en het woord - door Mathijs Sanders
#04 Fake or real? Desinformatie en beïnvloeding herkennen in de MVT-les - door Carolina de Groot
#05 Maakt AI het taalonderwijs overbodig? — Op weg naar een toekomstbestendig vreemdetalenonderwijs - door Mireille Hassemer
#06 La liste ne fait pas le moine ! Apprendre le vocabulaire pour l'utiliser - door Christine Vidon
#07 Verwervingsgerichte leesstrategieën: Effectief gebruik van graded readers - door Attie Knol
#08 Communicatief toetsen en formatief handelen - door Charline Rouffet
#09 Digitaal lezen, anders lezen? - door Niels Bakker
#10 Concept-kerndoelen Kunst en Cultuur - door Peter Tol
12:30 – 13:45 Lunch en informatiemarkt
Middagprogramma | Harmoniegebouw
13:45 – 14:45 Ronde 2
Beschrijvingen bijdragen ronde 2
#11 Vakvernieuwing voor de Moderne Vreemde Talen: het docentperspectief - door Wander Lowie
#12 Vondels Lucifer lezen met pubers in de 21e eeuw - door Marie-José Klaver en Joke Brasser
#13 Het profielwerkstuk: een blik op taal en literatuur - door Laura Noord, Ilse de Weert en Alex de Ridder
#14 Spelling en didactiek voor het vo en mbo - Robert Chamalaun en Esther Hanssen
#15 Lesson series about Canadian Indigenous peoples - door Kim Vankoughnett
#16 Lezend leren en leren lezen bij het vak Engels - door Loes Groen
#17 In gesprek succesvol didactisch innoveren – hoe pak je dat aan in de school? - door Doris Abitzsch en Ana Llamazares
#18 Plaisir de lire, plaisir d'apprendre avec la BD - door Chloé Kervio
#19 Lezen onder de loep - door Konstantin Mierau
#20 Idiocultureel muziekonderwijs - door Alicia van der Geest en David Lanjouw
14:45 – 15:15 Pauze
15:15 – 16:15 Ronde
Beschrijvingen bijdragen ronde 3
#21 Interview met Emy Koopman - door Marit Evers en Nynke de Haan
#22 De neutraliteitsparadox: standplaatsgebondenheid versus multiperspectiviteit - door Willemijn Zwart
#23 Parels uit de praktijk Nederlands - door diverse docenten
#24 Controversiële onderwerpen in de literatuurles - door Calijn de Jong
#25 Cultuuronderwijs in het MVT klaslokaal - door Stef Siepel
#26 Parels uit de praktijk Engels - door diverse docenten
#27 Parels uit de praktijk Duits, Frans en Spaans - door diverse docenten
#28 Gebt uns eine*n Studi - door Marije Michel en Trixie Hölsgens
#29 Het begint in jouw talenlokaal: wereldburgerschap en inclusief taalonderwijs - door Joana Duarte en Nadia Gerritsen
#30 Parels uit de praktijk Kunstvakken/CKV - door divsere docenten
16:15 – 17:30 Afsluitende borrel
Laatst gewijzigd: | 18 december 2024 11:34 |