Skip to ContentSkip to Navigation
Onderzoek Center for Language and Cognition (CLCG) TOK-dag

Programma

  • 09.30 - 10.00 - Inloop met koffie/thee
  • 10.00 - 10.10 - Welkomstwoord
  • 10.10 - 10.50 - Keynote spreker 1: Sergio Miguel Pereira Soares
    “Uncovering Early Neural and Linguistic Developmental Trajectories: A Longitudinal Study”
  • 10.50 - 11.05 - Koffiepauze
  • 11.05 - 11.30 - PhD Flash talks

Niklas Abel - 'It's like buying a car and not putting any gas in it' - Secondary school students' perspectives on mono- and multilingual teaching practices in the language classroom.

Aliene Reiners - Psycholinguistic evaluation of narrative language in children with pediatric Posterior Fossa Tumors: an analysis of data of the European study of CMS

Mirjam van Tellingen - Speech-Music Therapy in the treatment of childhood motor speech disorders

  • 11.30 - 12.10 - Keynote spreker 2: Julie Daelman
    “De meerwaarde van narratieve vaardigheden en dynamisch onderzoek bij de diagnostiek van taalontwikkelingsstoornissen bij (meertalige) kinderen”
  • 12.10 - 13.10 - Lunch
  • 13.10 - 13.50 - Keynote spreker 3: Cheyenne Svaldi
    “We must not forget about the brain: Neuroanatomical differences in DLD”
  • 13.50 - 14.10 - Impact talks

Titia Benders & Frank Wijnen - Towards a “Corpus Gesproken KinderNederlands” – A diverse, open-access corpus of children’s Dutch, enabling inclusive child speech technology and developmental research

Marianne Rodenburg-van Wee & Lisa van Eijl - Peuters met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) die niet tot nauwelijks spreken

Anika van der Klis - De effecten van covid-19 op de taal- en sociaal-emotionele ontwikkeling

  • 14.10 - 15.10 - Poster sessie met koffiepauze
  • 15.10 - 16.10 - Research Speeddate (voor meer informatie, zie registratie)
  • 16.10 - 16.50 - Keynote spreker 4: Jeannette Schaeffer
    “Autisme, Taalwetenschap en Taalontwikkeling”
  • 16.50 - 17.05 - Zakelijke bijeenkomst en Afsluiting
  • 17.05 - 18.30 - Receptie
Laatst gewijzigd:04 november 2024 09:13
View this page in: English