Skip to ContentSkip to Navigation
Customer Insights Center (RUGCIC)
Customer Insights Center (RUGCIC) Over ons

Experts binnen ons centrum

Wie werken er bij het Customer Insights Center?

Het complete overzicht van al onze experts en support staf vind je hieronder.

S.A.E.G. (Sumaya) Albalooshi, Dr
Voornaam
Sumaya
E-mail
Functie
Assistant Professor
Expertise
My research explores the psychological consequences of inequitable wealth distribution (unevenly distributed wealth within a population) and their impact on consumers' decision making. With this line of research, my aim is to (1) further our understanding of the negative consequences of economic inequality on societally relevant outcomes, which has policy implications and enables researchers to develop relevant interventions, and (2) demonstrate how a macroeconomic condition can interact with sociological and psychological variables to predict consumer behavior. 
dr. K.J. (Karel Jan) Alsem
Voornaam
Karel Jan
E-mail
Functie
Docent
Expertise
Branding, Marketing Communication, Marketing Strategy, Marketing Planning, Marketing for care organizations
E.J.B. Bakker
E-mail
Functie
Docent Marketing
prof. dr. T.H.A. (Tammo) Bijmolt
Voornaam
Tammo
E-mail
Functie
Hoogleraar, Vakgroepvoorzitter
Vakgebieden
dr. J.W. (Jan Willem) Bolderdijk
Voornaam
Jan Willem
E-mail
Functie
Universitair Hoofddocent (met Ius Promovendi)
Expertise
Consumer Behavior, Decision making, Social Marketing, Sustainability, Public engagement
Vakgebieden
M.J.M. Dimmers, MSc
E-mail
Functie
Docent Marketing
Vakgebieden
prof. dr. J. (Jenny) van Doorn
Voornaam
Jenny
E-mail
Functie
Hoogleraar Dienstenmarketing
Expertise
service technology, robotics, customer engagement, sustainability, food waste 
Vakgebieden
Geen foto beschikbaar
Voornaam
Peter
E-mail
Functie
Docent
prof. dr. B.M. (Bob) Fennis
Voornaam
Bob
E-mail
Functie
Hoogleraar
Expertise
Consumer psychology, persuasion, unconscious influence, consumer self-regulation, nudging and heuristics, consumer health and well-being, food-related decision making, sustainable consumption.
 
I am deeply fascinated by what you could label "Hidden Persuasion": how subtle (and not so subtle) marketing cues influence consumers in their emotions, thoughts and behavior, frequently without them being aware of this influence. The results of this research can aid in empowering consumers and foster health and wellbeing. Please see the research page for an overview of published work in these areas
M.J. (Maarten) Gijsenberg, Prof
Voornaam
Maarten
E-mail
Functie
Hoogleraar Marketingdynamieken
Expertise
Marketing dynamics, Marketing mix effectiveness (Advertising, Price), Marketing in times of crisis, Marketing mix decisions
Vakgebieden
dr. E. (Evert) de Haan
Voornaam
Evert
E-mail
Functie
Universitair Hoofddocent
Expertise
Digitale marketing, marketing attributie, ad blocking, (online) customer journey, (online) adverteren, mobiele marketing, klantenmanagement, feedback metrics, tekst mining
drs. G.F. (Gert) Haanstra
Voornaam
Gert
E-mail
Functie
Docent
Expertise
marketing, crm, analytics
dr. R.P. (Roelof) Hars
Voornaam
Roelof
E-mail
Functie
Universitair Docent
Expertise
Marketing, CRM, Churngedrag, Klantreizen
Vakgebieden
J. (Jana) Holthöwer, MSc
Voornaam
Jana
E-mail
Functie
PhD Candidate
Expertise
Consumer-based strategy, service technology, artificial intelligence and robotics, human-robot interaction, experimental research, field research
Vakgebieden
T. (Tryntsje) Hoving-Wesselius, MSc
Voornaam
Tryntsje
E-mail
Functie
Docent
Expertise
Artificial Intelligence, Marketing, Econometrics, Data Analytics, Data Engineering
H. (Hester) Huisman
Voornaam
Hester
E-mail
Functie
Promovenda
Expertise
Consumentengedrag in de energiesector.
Vakgebieden
prof. dr. ir. K. (Koert) van Ittersum
Voornaam
Koert
E-mail
Functie
Professor of Marketing and Consumer Well-Being
Expertise
Consumer well-being, Consumer psychology, Consumption, Health, Spending, Sustainability, Branding, Communication
Vakgebieden
dr. M. (Martijn) Keizer
Voornaam
Martijn
E-mail
Functie
Assistant professor
Expertise
Consumentengedrag, Overtuigingstechnieken, Financieel gedrag
Vakgebieden
J. (Janneke) Koster
Voornaam
Janneke
E-mail
Expertise
Sustainability in fashion
Vakgebieden
dr. M.C. (Marijke) Leliveld
Voornaam
Marijke
E-mail
Functie
Universitair hoofddocent (met ius promovendi)
Expertise
Consumentenethiek | Cause-Related Marketing | Goede doelen | Fondsenwerving | Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen | Sustainable fashion | Consumentengedrag |Rechtvaardigheid en Eerlijkheid | Onderhandelen
X. (Xia) Liu, BSc
Voornaam
Xia
E-mail
Functie
PhD student
Expertise
Digital marketing, personalization, influencer marketing, privacy
Vakgebieden
J.R. (Jocelyne) Ludoph, MSc
Voornaam
Jocelyne
E-mail
Functie
PhD Candidate
Expertise
Marketing, consumer behavior, social psychology, social influence, communication, experimental research
V. (Valentin) Mang, MSc
Voornaam
Valentin
E-mail
Functie
PhD candidate
Expertise
Valentin Mang is a PhD candidate at the Department Social Psychology and the Department of Marketing. His current research focusses on when and why individuals fall prey to misinformation or other (false) beliefs, such as conspiracy beliefs. Besides that, his research and teaching interests include attitudes, persuasion, and other topics in social psychology.
dr. A. (Alec) Minnema
Voornaam
Alec
E-mail
Functie
Lecturer Marketing Analytics and Data Science
Expertise
Data Science, Retail
Vakgebieden
Z. (Žan) Mlakar, Dr
Voornaam
Žan
E-mail
Functie
Postdoctoraal Onderzoeker, Omgevingspsychologie
Expertise
sociale tipping, aanvaardbaarheid van klimaatbeleid
M. (Mehrad) Moeini Jazani, Dr
Voornaam
Mehrad
E-mail
Functie
Associate Professor of Marketing
Expertise
―Consumer Behaviour with a focus on how fundamental psychosocial resources such as power, status, and financial resources shape consumer decision-making.

Strategic Brand Management

――Judgement & Decision Making: with a focus on intertemporal choice and the decisions over time.

―Experimental Design & Data Analysis
L.C. (Lianne) Molog-Kwant
Voornaam
Lianne
E-mail
Functie
Management Assistent Vakgroep Marketing
H. (Hakhamanesh) Nezami, MSc
Voornaam
Hakhamanesh
E-mail
prof. dr. C.S. (Corine) Noordhoff
Voornaam
Corine
E-mail
Functie
Bijzonder Hoogleraar Retail Marketing - Stichting Anton Dreesmann
Expertise
Retail, Insights & Analytics, Data Science & AI in business
N.N. (Nikki) Numan, MSc
Voornaam
Nikki
E-mail
I. (Ivan) Palko, MSc
Voornaam
Ivan
E-mail
Functie
Junior Lecturer at the Department of Marketing
Expertise
Teaching, Thesis Supervision (Bachelor, Pre-Master), Academic Writing, Data Analysis (SPSS), Market Research, Marketing Reporting, Social Media Marketing, Consultancy
Vakgebieden
dr. H. (Hans) Risselada
Voornaam
Hans
E-mail
Functie
Universitair hoofddocent
Expertise
Kwantitatieve marketing, sociale netwerken, sociale invloed, maatschappelijke impact/verandering, responsible marketing.
Vakgebieden
S.M. (Stephanie) Rizio
Voornaam
Stephanie
E-mail
Functie
Assistant Professor
Expertise
Environmental psychology, economic psychology, consumer behavior, social marketing

My research in economic and environmental psychology centres on understanding how lay beliefs drive social change. I explore how people's understanding of economic concepts shapes their decision-making, especially regarding environmentally conscious choices and eco-friendly consumption. I also investigate the psychological aspects of lay beliefs in other areas, such as health, examining their impact on behavior and decision-making, including the spread of conspiracy theories and vaccine uptake. 
E. (Edlira) Shehu, Prof
Voornaam
Edlira
E-mail
Expertise
Digital marketing, advertising, marketing analytics, nonprofit marketing, e-tailing
Vakgebieden
prof. dr. L.M. (Laurens) Sloot
Voornaam
Laurens
E-mail
Functie
Bijzonder hoogleraar Ondernemerschap in de detailhandel (0,2 fte) & programma directeur Executive MBA (food & retail track, 0,3 fte)
Expertise
* Retail marketing expertise: grocery retailing in general, retail branding & format development, category management & the retail-mix, shopping behavior, online food retailing and quick commerce, omni-channel retailing.* Brand marketing expertise: branding & positioning, private labels, price & promotion tactics, retailer-supplier relationship and exclusive assortment* General fields of interest: food trends, new business models and business valuation.
H.K. (Hidde) Smit, MSc
Voornaam
Hidde
E-mail
Functie
PhD-candidate
Expertise
Marketing, Advertising, Data Science, Modeling
Geen foto beschikbaar
Voornaam
Xiongkai
E-mail
Functie
PhD student
Expertise
Marketing Analytics; Unstructured Data; Quantitative Marketing; Sustainability
Vakgebieden
dr. J.P.R. (Jean-Pierre) Thomassen
Voornaam
Jean-Pierre
E-mail
Functie
docent
Expertise
Business-to-Business Marketing, Customer Value Marketing, Defensive Marketing,  Service/Customer Excellence, Customer Delight, Service Garantees
Vakgebieden
prof. dr. P.C. (Peter) Verhoef
Voornaam
Peter
E-mail
Functie
Decaan, Hoogleraar
Expertise
Marketing, Retailing, Sustainable Behavior, Big Data 
Geen foto beschikbaar
E-mail
Expertise
Customer loyalty
Vakgebieden
dr. J.A. (Liane) Voerman
Voornaam
Liane
E-mail
Functie
Opleidingsdirecteur BSc International Business en Senior Lecturer Marketing/ Research Methods
Expertise
Onderwijsleiderschap en -management, programmamanagement.

(Marketing) Management (in het bijzonder retail & omnichannel marketing en international marketing), en onderzoeksmethodologie (kwalitatieve & kwantitatieve onderzoeksmethoden, survey & experimenteel onderzoek).

Supervisie en coachen van studenten bij hun masterscriptie-traject (meestens op het gebied van retail marketing).
Geen foto beschikbaar
Voornaam
Wieteke
E-mail
Functie
PhD Candidate
Expertise
Marketing and consumer well-being
In-store food decision-making and health interventions to promote healthy purchases
Vakgebieden
Geen foto beschikbaar
E-mail
B. (Bertina) Wever
Voornaam
Bertina
E-mail
Functie
Office Manager, Vakgroep Marketing
T.J.P. (Tom) Wielheesen, MSc
Voornaam
Tom
E-mail
Functie
PhD student
Expertise
Marketing | Data analytics | Grocery Retailing
Laatst gewijzigd:23 februari 2023 15:24
View this page in: English