prof. dr. N.D. (Nynke) Scherpbier
Onderwijsinnovatie, cursus-/curriculumontwikkeling
2013-2016 Lid commissie schakeljaar Radboudumc
2014 X team opleiden met Radboud signatuur
>2014 Initiatie diverse interprofessionele en transmurale opleidingsinitiatieven waaronder ouderenzorgmeerdaagse voor aios huisartsgeneeskunde en ouderengeneeskunde, ‘hackathon’ (interprofessioneel onderwijs voor HAN studenten en Radboud aios rond complexe zorg), digitale consultatie tussen aios interne geneeskunde en huisartsgeneeskunde, aios gynaecologie die naar huisartsenpraktijk gaat, discipline overstijgend onderwijs ‘in de schoenen van je transmurale collega’, consultatie tussen aios kindergeneeskunde en huisartsgeneeskunde tijdens de diensten, interprofessioneel leren bij geriatrie, consultatie tussen huisarts aios en verslavingsgeneeskunde aios
2015-2016 Voorzitter commissie interprofessioneel opleiden Radboudumc
2015-2017 Lid adviesraad ‘We learn’, centrum voor student en patiënt empowerment
2017-2020 Programmaraad interprofessioneel opleiden Radboudumc-HAN
2019 Handreiking transmuraal opleiden geschreven met eerste en tweedelijns aios en opleiders uit OOR-ON
2019-2021 Expeditie interprofessioneel leren en opleiden op 10 klinische afdelingen in het Radboudumc: onconventionele zoektocht naar mogelijkheden en kansen voor interprofessioneel leren op klinische afdelingen.
Bijdragen aan nascholing; een selectie:
Diverse nascholing over chronische nierschade aan huisartsen en huisartsen in opleiding
2013 Organisatie Interstavendag Huisartsopleiding Nederland
2014 Organisatie ‘Hot Topics’ ; een Britse formule ‘GP-update’, met aanpassing aan Ndl setting
2018 Workshop Wonca Europe, Krakau, over de duur van de huisartsopleiding
2018 Onderwijs voor educational research promovendi en supervisoren over integrity
2018 Learning Evidence in educational practice: interprofessional education
2018 Organisatie netwerkdag Radboudumc-CWZ-huisartsen
2019 Organisatie ‘meet-up’ interprofessioneel opleiden. HAN-Radboudumc
Laatst gewijzigd: | 25 juni 2022 01:01 |