M.J. (Maarten) Gijsenberg, Prof
Mijn onderwijs concentreert zich op twee domeinen: basis van Marketing, en methodologische aspecten van Marketing en Marketingbeslissingen.
Wat betreft de basis van Marketing, ben ik als docent betrokken bij de volgende cursussen:
-
Marketing Bedrijfskunde in onze BSc Bedrijfskunde. In deze cursus laat ik onze eerstejaarsstudenten kennismaken met de basisconcepten van marketing. Hierbij is er extra aandacht voor de creatie van waarde voor iedereen: consument, bedrijf, en samenleving, alsook voor het toenemende belang van digitalisering, data, en artificiële intelligentie. Zowel positieve als negatieve aspecten van Marketing worden daarbij van naderbij bekeken.
-
Marketing Theory in onze Research Master. In dit vak geef ik studenten een overzicht van wat we weten op het gebied van marketingeffectiviteit, en deel ik de laatste nieuwe inzichten in dit onderwerp.
Op het methodologische domein ben ik als coordinator en docent betrokken bij de volgende cursus:
-
Statistical Learning in Marketing in ons programma Marketing Analytics and Data Science (MADS) op het Master niveau. In deze cursus geef ik studenten niet alleen een theoretische basis, maar help ik hen eveneens op pad bij het vertalen van onderzoeksbevindingen naar inzichten die bruikbaar zijn voor managers. Deze cursus bestaat uit een aantal unsupervised learning technieken (factor analyse, principal component analyse, cluster analyse) en een aantal supervised learning technieken (general linear model, VAR/VEC) die we gebruiken voor het reduceren van data complexiteit, segmentatie, evalueren van de marketing mix, en het analyseren van marketingdynamieken.
Ik vind het bij alle cursussen belangrijk dat studenten actief aan de slag gaan met de materie en dat er actieve participatie en interactie is. Deze aanpak wordt ook gewaardeerd door studenten, hetgeen resulteert in goede studentevaluaties en een consistente plaats in de top-5 meest gewaardeerde docenten van de faculteit
Tenslotte begeleid ik een aantal BSc en MSc thesis studenten in de Econometrie en Marketing programma's. Focus hierbij ligt op een rigoureuze (kwantitatieve) analytische aanpak van relevante marketingonderzoeksproblemen waarbij steeds een academische bijdrage voorop staat.
Laatst gewijzigd: | 12 juli 2023 14:24 |