M.H. (Marja) Cantell, Dr
Teaching
Since August 2022, I am coordinating the international Master Track in Deafblindness: Deafblindness | Pedagogical Sciences | University of Groningen (rug.nl)
My current teaching relates to embodiment and movement observation.
I co-supervise students of the Master Track in Deafblindness in their thesis projects. Below are some thesis examples from previous years.
-Connecting children and adults with acquired deafblindness: An action research study to gain insights into the benefits of age diversity in peer-matching.
-A survey on the available services and awareness of Congenital Deafblindness in Greece: the perspectives of families, professionals and academics
-Can Sailing Performance Be Improved Using Inclusive Communication?
-Disability simulation-change in attitude
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I have supervised Bachelor, Master and PhD thesis projects related to (early childhood) development. Below are examples from 2013-2017.
2013
-Vroege herkenning van ontwikkelingsstoornissen: Een overzicht van beschikbare instrumenten ten behoeve van de motoriek in Nederland
-Hoe worden psychofysieke programma’s beschreven voor kinderen van basis- en middelbare schoolleeftijd en wat zijn de effecten hiervan?
-Evaluating different yoga practice frequencies on emotional well-being in yoga practitioners (RuG Department of Psychology)
2014
-Bewegingsvaardigheden van jongen kinderen: een vergelijking tussen een oudervragenlijst en een motorische test
-De relatie tussen motoriek en executieve functies bij jonge kinderen met en zonder een risico op een motorische ontwikkelingsstoornis
-"Ed-Xchange isnt't only for education, but also for making life experiences": Exploratief kwalitatief onderzoek naar de deelnemende student en docent ervaringen van een Europees pedagogisch uitwisselingsprogramma (Ed-Xchange) van 2012-2014
2015
-De relatie tussen het motorisch functioneren en het werkgeheugen bij kinderen in de leeftijd van 3 t/m 5 jaar: De invloed van geslacht en leeftijd.
-Ontwikkeling van een DCD vragenlijst om de kennis van Developmental Coordination Disorder (DCD) onder orthopedagogen in Nederland te achterhalen
-Cross-cultural Dutch adaptation of the Adolescent Motor Competence Questionnaire (AMCQ) and preliminary exploration of its psychometric properties
2016
-Motorisch (dis)functioneren volgens de Zurich Neuromotor Assessment 3-5 en leeftijdsband 1 van de Movement Assessment Battery for Children-2 Nederlandse versie: Een vergelijking van twee motorische tests
-Kennis over Developmental Coördination Disorder onder zorgprofessionals: In hoeverre is de stoornis DCD bekend onder huisartsen, jeugdartsen, kinderartsen, psychologen en orthopedagogen?
-The influence of temperament on the relationship between gross motor functioning and working memory in 3 to 6-year old children
2017
-Examining the Influence of Temperament on the Relationship Between Motor Functioning and Language Abilities in 3-to-6-Year Old Children
-How Does the Home Environment of Preschool Aged Children Influence the Relationship Between Language Development and Psychosocial Functioning?
-The Relationship between Physical Activity and Executive Functioning in Preschool Aged Children: The Influence of Hyperactivity/Inattention and Motor Skills
Other teaching
Vrijuniversiteit Amsterdam, Psychomotor therapie: Dance Movement Therapy workshop
Codarts, Rotterdam, Master in Arts Therapy: Research tutor
Prairie Institute, Calgary, Canada, Expressive Arts Therapy: Dance Movement Therapy Module
Eino Roiha Institute, University of Jyväskylä, Finland, Tanssiterapia: Embodied movement observation
Groningen Authentic Movement Peer Group; www.movementcantell.com
Laatst gewijzigd: | 19 januari 2023 10:34 |