dr. F.C. (Florianne) Rademaker
Universitair docent Pedagogische en Onderwijswetenschappen
E-mail:
f.c.rademaker rug.nl
Iedereen hoort erbij!
In september 2015 is het promotieonderzoek 'Iedereen hoort erbij!' gestart. In dit onderzoek staat de (door) ontwikkeling van een theoretisch onderbouwd lespakket voor kleuters centraal. Het lespakket heeft als doel de sociale participatie van kleuters met een handicap in het reguliere onderwijs te stimuleren en verbeteren alsmede de houding van hun klasgenoten zonder handicap. In het lespakket wordt gebruik gemaakt van digitale prentenboeken van Bereslim om de kleuters meer te leren over handicaps. Ook staan coöperatieve werkvormen centraal.
Er zijn reeds drie publicaties verschenen in dit project:
-
Rademaker, F., de Boer, A., Kupers, E., & Minnaert, A. (2021). It also takes teachers to tango: Using social validity assessment to refine an intervention design. International Journal of Educational Research, 107, [101749]. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2021.101749
-
Rademaker, F., Boer, de, A., Kupers, E., & Minnaert, A. (2020). Applying the Contact Theory in Inclusive Education: A Systematic Review on the Impact of Contact and Information on the Social Participation of Students With Disabilities. Frontiers in Education, 5, [602414]. https://doi.org/10.3389/feduc.2020.602414
-
Rademaker, F., & de Boer, A. (2020). Hoe zorg je dat elk kind erbij hoort? Jeugd in school en wereld, 104(10), 40-43. [link naar artikel]
Het project wordt naar verwachting halverwege 2023 afgerond.
Laatst gewijzigd: | 22 februari 2023 11:28 |