GDBC op Campus diner 2018
Datum: | 17 oktober 2018 |
Het GDBC was prominent aanwezig op het Campus Diner 2018. Tijdens het Campus Diner van 2018 stond het thema digitalisering centraal. Het diner is dé plek voor geïnteresseerde ondernemers en industrie om geïnspireerd te raken door en in gesprek te treden met de aan de Campus gelieerde bedrijven, instellingen en overheden. Gedurende de avond werd gevierd dat de Campus Groningen de snelst groeiende Campus van Nederland is. Daarnaast werd er dus ingezoomd op het thema digitalisering: “Nederland heeft een sterke uitgangspositie voor een tweede digitale transitie. Onze digitale infrastructuur is excellent en ons onderzoek state-of-the-art. Toch maken we volgens experts maar 15 procent van het digitale potentieel waar. In interactieve sessies zullen we met elkaar verkennen waar we in Noord-Nederland staan en wat er voor nodig is om gezamenlijk ‘een digitale kwantumsprong’ te maken”, aldus de initiatiefnemers van de avond.
Het GDBC kreeg de mogelijkheid voor een pitch, uitgesproken door Bas Baalmans, projectleider GDBC:
G.D.B.C. Vier letters die u hopelijk de afgelopen maanden ergens gehoord heeft of voorbij heeft zien komen. Het GDBC staat voor het Groningen Digital Business Centre. Een nieuw kenniscentrum waar wij kennis over digitaal ondernemen ontwikkelen, maar ook graag met u delen. Het centre is opgericht door de Faculteiten 'Economie en Bedrijfskunde' en 'Science en Engineering'n en een groot aantal noordelijke online ondernemers, verenigd in de NOO [Noordelijke Online Ondernemers].Mijn naam is Bas Baalmans en ben werkzaam als projectleider bij het GDBC. Wij staan voor bundeling van kennis. Kennis op het gebied van digitaal ondernemen en data analyse. Wij gaan voor de versterking van de digitale sector in Noord Nederland. En dit doen wij door onze studenten in contact te brengen met de vele mooie noordelijke ondernemingen die we in onze regio hebben. We halen ondernemers de universiteit in en brengen de studenten naar het bedrijfsleven toe. Door middel van onderzoeksvragen vanuit de praktijk, stages of specifieke consultancy opdrachten. Dus heeft u behoefte aan kennis op het gebied van digital business en/of data analytics schroom dan niet om mij, directeur Peter Verhoef of NOO voorzitter Marco de Jong aan te schieten zodat we samen kunnen bekijken wat we voor elkaar kunnen betekenen!