M. (Michelle) Helms-Lorenz, Dr
Onderzoek: Michelle Helms-Lorenz verwierf subsidie van de Nederlandse overheid voor een nationaal onderzoeksproject van 9 lerarenopleidingen van 8 universiteiten en hun partner HBO-instituten. Dit project had als doel de affectieve en de ontwikkeling van pedagogisch didactisch handelen te versnellen en retentie te bevorderen van beginnende leraren in het voortgezet onderwijs. Meer dan 50% van de Nederlandse middelbare scholen is met dit project ondersteund door de regionale lerarenopleidingen bij de ontwikkeling van inductie-arrangementen in het hele land en er zijn gegevens verzameld van > 2500 beginnende leraren en meer dan 180 000 leerlingen van deze docenten. In 2015 werd Michelle gepromoveerd tot universitair hoofddocent. Michelle verwierf met haar collega dr. Ridwan Maulana financiering van NWO voor een internationaal vergelijkend onderzoek naar pedagogisch didactisch handelen.
PHD co-promotor van: Esther Tamara Canrinus, die haar promotieonderzoek naar professionele identiteit met succes heeft afgerond. Ruth Harmsen, die haar proefschrift verdedigde op 19/12/2019. Haar studies richten zich op de stress van beginnende leraren in het voortgezet onderwijs.
Laatst gewijzigd: | 25 juni 2022 14:24 |