dr. E. (Evert) de Haan
Evert de Haan is universitair hoofddocent marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hiervoor was hij universitair docent marketing aan de Goethe-Universiteit in Frankfurt. Hij behaalde zijn PhD in januari 2016 aan de Rijksuniversiteit Groningen. Everts onderzoek richt zich op onderwerpen met betrekking tot digitale marketing, data-analyse en klantmanagement.
Zijn huidige onderzoeksprojecten richten zich op de effectiviteit van off- en online advertenties, waaronder attributie, marketingmixmodellen en het meten van advertentiecreativiteit door middel van machine learning en kunstmatige intelligentie. Ook onderzoekt hij hoe inzichten te krijgen uit de off- en online customer journey, het gebruik van klant- en marketingmetrieken om de klantenservice en de prestaties van bedrijven te verbeteren, en de analyse en het gebruik van ongestructureerde data voor marketingonderzoek.
Everts onderzoek is gepubliceerd in peer-reviewed journals zoals de "Journal of Marketing", de "Journal of the Academy of Marketing Science", de "International Journal of Research in Marketing", de "Journal of Retailing" en de "Journal of Interactive Marketing".
Evert is co-voorzitter van de EMAC-track over Digitale Marketing en Social Media. Daarnaast is Evert voorzitter van de EMAC Special Interest Group (SIG) over Digitale Marketing. Voor meer informatie en activiteiten, bezoek de LinkedIn-groep van deze SIG: www.sig-digitalmarketing.eu.
Laatst gewijzigd: | 04 november 2024 11:36 |