Skip to ContentSkip to Navigation
Maatschappij/bedrijven Centrum voor Informatie Technologie Educational Support and Innovation Cursussen en workshops

Gedeeld cursusaanbod bij andere universiteiten

Als universitair docent is het vanaf 15 maart 2024 mogelijk te leren en je te ontwikkelen door gebruik te maken van een gedeeld nationaal aanbod, samengesteld door zeven Nederlandse universiteiten.

Van Rotterdam tot Maastricht, van Amsterdam tot Groningen: Op verschillende locaties en data worden in 2024 en 2025 face-to-face bijeenkomsten, online cursussen, webinars en hybride evenementen aangeboden. Hierdoor kun je je als docent verder verdiepen in actuele thema’s als innovatieve technologie, diversiteit en inclusie, toetsing en sustainable development goals. De zeven instellingen maken het mogelijk voor docenten te kiezen uit een rijk, gevarieerd aanbod dat past bij de eigen ontwikkeling en belangstelling, zonder dat je aan een vaste locatie gebonden bent.

Randvoorwaarden voor deelname

  • U bent werkzaam bij een van de aangesloten universiteiten (Open Universiteit, Radboud Universiteit Nijmegen, Maastricht University, Vrije Universiteit Amsterdam, Erasmus University Rotterdam, Universiteit Leiden, of de Rijksuniversiteit Groningen).
  • In de meeste gevallen is het van meerwaarde wanneer u reeds uw Basiskwalificatie Onderwijs (BKO) heeft behaald.
  • Bepaalde onderdelen uit het gezamenlijke aanbod worden alleen in het Nederlands of Engels aangeboden. Voor deelname aan deze onderdelen is het vereist dat u de die taal machtig bent.

Het aanbod voor de tweede helft van 2024 is bekend en wordt regelmatig geüpdatet. Voor meer informatie over dit aanbod kunt u contact opnemen met Marlies Venhuizen-ter Beek.

Onderwijs ontwerpen met innovatieve technologie (ICT)

Integreer generatieve AI effectief en verantwoord in je cursus

Integreer generatieve AI effectief en verantwoord in je cursus

Vrije Universiteit Amsterdam

Generatieve AI zoals AI-chatbots hebben een grote impact op hoe studenten leren en hoe hun toekomstige beroep eruit zal zien. Hoe ga je daarmee om? 

Leer in deze korte workshop voor docenten, opleidingsdirecteuren en coördinatoren over het VU-beleid en VU-CTL-aanbevelingen over de inzet van generatieve AI in het onderwijs. Krijg waardevolle ideeën over het effectief, maar vooral verantwoord, integreren in je programma of cursus. 

Uitvoering: Hybride 

Data en tijden:

  • 1 oktober 2024, 11:00 - 12:30 

  • 3 december 2024, 11:00 - 12:30 

Taal: Nederlands, tenzij iemand Nederlands niet machtig is – dan Engels 

Kosten: Gratis 

Meer informatie en inschrijving: 

https://vu.nl/nl/agenda/2024/integreer-generatieve-ai-effectief-en-verantwoord-in-je-cursus-1 

https://vu.nl/nl/agenda/2024/integreer-generatieve-ai-effectief-en-verantwoord-in-je-cursus-2 

Efficiënte educatieve video's om het leren van studenten te stimuleren

Effectieve educatieve video's om het leren van studenten te stimuleren 

Erasmus Universiteit

Wil je educatieve video's maken voor je vak, maar weet je niet waar je moet beginnen? Geen zorgen, wij helpen je verder! In deze korte webinar ‘Effective educational videos to boost students’ learning’ maak je kennis met het schrijven van een effectief script, het kiezen van de juiste afbeeldingen om je verhaal te ondersteunen en het integreren van de video in je vak. Dit webinar is ook toegankelijk voor niet-onderwijzend personeel.  

Wat ga je bereiken? 

  • De juiste afbeeldingen kiezen om je verhaal te ondersteunen; 
  • Je video in je vak integreren; 
  • Een effectief script schrijven. 


Data en tijden:

  • 30 januari 2025, 12:00 – 13:00 

  • 27 mei 2025, 12:00 – 13:00 

Meer informatie en inschrijving: https://www.eur.nl/cursus/effective-educational-videos-boost-students-learning  

Taal: Engels
Uitvoering: online webinar
Kosten: gratis

Vijf dimensies van kwaliteit voor educatieve video's

Wat bedoelen we met kwaliteit? Vijf dimensies van kwaliteit voor educatieve video’s 

Open Universiteit

In deze workshop duiken we samen in de wereld van educatieve video's en onderzoeken we wat deze video's nu echt van hoge kwaliteit maakt. We beginnen met een verkenning van de opvattingen van de deelnemers over wat een goede educatieve video kenmerkt. Aan de hand van voorbeelden brengen we kwaliteitscriteria in kaart. 

Vervolgens introduceren we een theoretisch kader waarin deze criteria overzichtelijk worden gegroepeerd in vijf dimensies. Hiermee gaan de deelnemers zelf aan de slag: ze beoordelen hun eigen video's aan de hand van een checklist die deze vijf dimensies omvat. 

Tijdens de gezamenlijke bespreking van de video’s voegen de presentatoren een extra laag aan het theoretisch kader toe wat antwoord kan bieden op de vraag waarom mensen hetzelfde product soms heel anders beoordelen in termen van kwaliteit.  

We sluiten de workshop af met prikkelende vragen die je mee naar huis neemt, zodat je na afloop nog verder kunt nadenken over hoe je de kwaliteit van educatieve video's kunt blijven verbeteren. 

Uitvoering: Online / Face2Face  

Duur workshop: 90 minuten. 

Data en tijden: Op aanvraag. Vanaf 6 inschrijvingen nemen we contact op met de deelnemers om een moment te plannen. 

Deelnemers nemen een eigen laptop mee. 

Taal: Nederlands en Engels zijn allebei mogelijk 

Kosten: Gratis 

Meer informatie en inschrijving: Stuur voor meer informatie een e-mail naar docentprofessionalisering ou.nl 

Design voor hybride cursussen

Design voor hybride cursussen

Erasmus Universiteit

In deze interactieve webinar van een uur leer je over het concept van hybrid course design. Een course designmodel waarin je gaat onderzoeken wat de beste mogelijke modaliteit is voor elke leeractiviteit. We zullen je voorzien van suggesties en ideeën om te reflecteren op je eigen opzet van je vak. Niet alleen voor de mogelijke hybride start van het komend academisch jaar, maar vooral om je voor te bereiden op het onderwijs van de toekomst.

Wat ga je bereiken? 

  • Leer over het concept van hybrid course design
  • Krijg suggesties en ideeën om te reflecteren op de opzet van je eigen vak. 

Data en tijden: op aanvraag; ga voor meer informatie naar Hybrid course design (eur.nl).
Taal: Engels
Uitvoering: online webinar
Kosten: gratis

Maak je Canvas-cursus studentvriendelijk en inclusief

Maak je Canvas-cursus studentvriendelijk en inclusief

Vrije Universiteit Amsterdam

Leer in deze workshop belangrijke richtlijnen om je Canvas-cursus studentvriendelijk en inclusief te maken voor alle studenten. Canvas is de centrale online ontmoetingsplek voor studenten en docenten. Het is belangrijk dat studenten de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben, zodat je geen onnodige vragen hoeft te beantwoorden en zodat studenten niet zullen falen omdat ze cruciale informatie niet konden vinden. Dit geldt nog meer voor studenten met bijvoorbeeld een visuele beperking. In deze workshop leer je hoe je dat voor elkaar krijgt. 

Data en tijden: 4 juni 2024
Taal: Nederlands
Uitvoering: hybride
Kosten: gratis
Meer informatie en aanmelden via Maak je Canvas-cursus studentvriendelijk en inclusief (vu.nl)

Diversiteit en inclusie

Giftedness: Shining a light on bright students

Giftedness – Shining a light on bright students

Maastricht University

Onder studenten en docenten bestaat verwarring over hoogbegaafdheid. Er is geen duidelijke definitie, terwijl er veel aannames zijn over hoogbegaafdheid, zoals het idee dat een hoogbegaafde student altijd hoge cijfers haalt en nooit vastloopt. In feite is hoogbegaafdheid niet alleen mentale scherpzinnigheid of cognitief vermogen, maar het is een geheel van kenmerken, waaronder gevoeligheid, twijfel en het stellen van (te) ambitieuze doelen. Hoewel hoogbegaafde studenten dezelfde problemen noemen als hun medestudenten, wordt er door deze kenmerken een extra laag complexiteit toegevoegd, wat hun welzijn en academische prestaties negatief kan beïnvloeden.  

In de eerste helft van de sessie verkennen we de vooroordelen en valkuilen van hoogbegaafdheid. In het tweede deel bespreken we manieren waarop hoogbegaafde studenten ondersteund kunnen worden door enkele nuttige hulpmiddelen voor het coachen van deze studenten te verkennen. Er zijn overeenkomsten in kenmerken tussen hoogbegaafdheid en gedrags-, emotionele en angststoornissen zoals AD(H)D. In deze bijeenkomst zullen we ook hier meer licht op werpen. Inzicht hierin kan hoogbegaafde studenten helpen hun talenten te ontwikkelen en te gedijen in het (academische) leven. 

Datum: 25 november 2024 

Taal: Engels 

Tijd: 13:00 - 17:00   

Locatie: On-campus, EDLAB Maastricht University Teaching & Learning Centre – Sint Hubertuslaan 12, Maastricht   

Trainer: Anke Smeenk   

Meer informatie en Inschrijven: https://edlab.nl/slottr/giftedness-at-um/ 

Toegankelijke hoorcolleges in 3 stappen

Toegankelijke Hoorcolleges in Drie Stappen

Universiteit Leiden

Wil je bestaande hoorcolleges updaten of een heel nieuw college opzetten? Wil je weten wat ál jouw studenten nodig hebben om de collegestof te begrijpen? Volg de online module Toegankelijke hoorcolleges in drie stappen om te bepalen hoe je jouw college(s) kan laten aansluiten bij de neurodiverse groep studenten in jouw cursus. 

Uitvoering: Online 

Data en tijden: Je kunt op elk moment beginnen (zelfstandig)

Taal: Zowel beschikbaar in het Nederlands als in het Engels 

Kosten: Geen, open-access toegankelijk 

Meer informatie en inschrijving: Stuur een mail naar: trainingoffice llinc.leidenuniv.nl onder vermelding van je naam, instituut, voorkeurstaal (Nederlands/Engels) en onderwerp: “aanmelding module Toegankelijke Hoorcolleges in Drie Stappen”. Vervolgens krijg je een link toegestuurd naar de e-learning module die je in je eigen tijd kan doorlopen. 

Autisme-inclusief onderwijs

Autisme-inclusief Onderwijs

Open Universiteit

Het doel van deze cursus is om je inzicht te geven in hoe de wereld in elkaar zit voor iemand die autistisch is, en welke uitwerkingen dat heeft op het onderwijs. Daarmee ontwikkel je het vermogen om je in te leven in autistische studenten. De cursus geeft richtlijnen voor het autisme-inclusief maken van onderwijs, met concrete voorbeelden van hoe je die richtlijnen kunt toepassen. De richtlijnen worden begrijpelijk doordat je eerst inzicht in autisme hebt gekregen.

Uitvoering: Online

Taal: Nederlands

Data en tijden: Op elk moment te beginnen

Kosten: Gratis

Meer informatie en inschrijving

Inclusie verbeteren met het VU Mixed Classroom Model

Inclusie verbeteren met het VU Mixed Classroom Model 

Vrije Universiteit Amsterdam

Het VU Mixed Classroom Onderwijsmodel is een onderwijsaanpak die voortbouwt op diversiteit om de leerervaring voor alle studenten te verrijken. Voortbouwen op verschillen betekent niet compromissen sluiten tussen diverse perspectieven of ze samenvoegen tot één uniform perspectief. In plaats daarvan gebruiken we de verschillen en mogelijke spanningen tussen perspectieven om kritisch denken te stimuleren, analytische vaardigheden te ontwikkelen en creatieve oplossingen te genereren. In deze sessie zullen we het model laten zien en in de praktijk brengen. We zullen ook praktische voorbeelden behandelen van hoe je het gebruikt binnen en buiten de onderwijszaal.

Datum en tijd: 15 mei 2024, 10:00-11:30 uur
Taal: Nederlands, tenzij iemand Nederlands niet machtig is – dan Engels
Uitvoering: op de campus
Kosten: gratis
Meer informatie en aanmelden via Inclusie verbeteren met het VU Mixed Classroom Model.

Introduction to Dutch (inleiding tot het Nederlands)

Introduction to Dutch (inleiding tot het Nederlands)

Rijksuniversiteit Groningen

Spreek, schrijf en versta Nederlands 
Tijdens de cursus leer je Nederlandse uitdrukkingen, begroetingen, woordenschat, getallen, spelling en grammatica. Aan het einde van de cursus zul je in staat zijn om bekende woorden en zinnen over jezelf en je gezin te herkennen. Je leert om eenvoudige zinnen te gebruiken om te beschrijven waar je woont en te praten over de mensen die je kent. Ten slotte kun je korte teksten schrijven, zoals een e-mail, of formulieren invullen met persoonlijke gegevens. De nadruk ligt op receptieve vaardigheden zoals lezen en luisteren. 

Deze cursus is beoordeeld als één van de beste online cursussen aller tijden door online cursusaggregator Class Central

De cursus duurt drie weken en helpt je om: 

  • Jezelf voor te stellen aan andere studenten en ze te leren kennen; 
  • Te praten over je familie, vrienden, werk en studie; 
  • Het leven in Nederland te ervaren. 

Data en tijden: je kunt op elk moment (zelfstandig) beginnen. Wil je graag deel uitmaken van een internationale gemeenschap van lerenden? Begin dan op 12 augustus 2024.
Taal: Engels
Uitvoering: MOOC
Kosten: gratis (afronden binnen drie weken, geen certificaat) of €75 voor deelnemers die een certificaat willen of langer dan drie weken willen studeren.
Meer informatie en inschrijven via Introduction to Dutch - Online Course (futurelearn.com).

Toetsen

Beoordeling in het hoger onderwijs

Beoordeling in het hoger onderwijs: professionele ontwikkeling voor docenten 

Erasmus Universiteit

In deze MOOC werk je aan je eigen beoordelingsproducten via opdrachten. Zo maak je bijvoorbeeld een toetsplan voor je eigen cursus. Daarnaast word je onderdeel van een wereldwijde learning community van docenten in het hoger onderwijs. We bieden instructievideo’s, interviews met experts en met docenten, animaties en checklists. In aanvulling hierop vind je in de MOOC oefeningen, toetsopdrachten en discussies.

Data en tijden: om de 8 weken is het mogelijk om aan te melden en te starten
Taal: Engels
Uitvoering: MOOC
Kosten: gratis
Meer informatie en aanmelden via Assessment in Higher Education: Professional Development for Teachers | Coursera

Duurzame ontwikkeling

Beyond content: hoe echt verschil te maken als docent

Beyond content: hoe echt verschil te maken als docent 

Radboud Universiteit Nijmegen

Je gaat tijdens de cursus in gesprek over waarom onderwijs en wetenschap de belangrijkste drijfveren voor duurzaamheid zouden moeten zijn. Daarnaast leer je over manieren om studenten niet alleen met de vereiste kennis uit te rusten, maar ook met de nodige vaardigheden voor de toekomst.

De cursus biedt stof tot nadenken en ruimte voor discussie. Als deelnemer zul je geïnspireerd raken en ideeën ontwikkelen over hoe je het onderwerp ‘duurzame ontwikkeling’ kan integreren in je eigen lessen, zelfs als je niet veel tijd hebt om grote aanpassingen te maken.

Data en tijden:

  • 23 januari 2025, 11:30-14:30
  • 13 februari 2025, 12:30-14:30


Taal: Engels, tenzij alle deelnemers Nederlands spreken
Uitvoering: op de campus
Kosten: gratis
Meer informatie en inschrijven via Cursus Beyond content: hoe echt verschil te maken als docent (ru.nl).

Impact driven education

Impact driven education 

Erasmus Universiteit

Ben je op zoek naar manieren om impact te creëren met jouw onderwijs? Onze wereld is complex en vol met ‘wicked problems’, via ons onderwijs kunnen we studenten voorbereiden om bij te dragen aan het oplossen van deze uitdagingen. Maar waar begin je? Neem deel aan deze webinar om de principes van impact-gedreven onderwijs te verkennen en kansen voor jouw vak te identificeren. Deze webinar is een introductie op het MicroLab ‘How to design impact driven education?’ Het webinar is ook toegankelijk voor niet-onderwijzend personeel.  

Wat ga je bereiken? 

  • Verken de principes van impact-gedreven onderwijs en identificeer kansen voor jouw vak. 

Data en tijden: op aanvraag, voor minimaal 4 deelnemers. Stuur een e-mail naar training risbo.eur.nl.
Taal: Engels, tenzij alle deelnemers Nederlands spreken
Uitvoering: online
Kosten: gratis
Meer informatie: Cursus Impact driven education (eur.nl)

Studentbetrokkenheid

TV-technieken naar het onderwijs brengen: hoe te entertainen, te activeren en te onderwijzen

Tv-technieken naar het onderwijs brengen: hoe te entertainen, te activeren en te onderwijzen!

Universiteit Maastricht

In deze workshop krijg je begeleiding bij het verbeteren van je onderwijs door gebruik te maken van storytelling, video's, interviews en andere technieken uit de tv-industrie. Of ze nu online of face-to-face les krijgen, studenten leren beter in een stimulerende omgeving. Het is de verantwoordelijkheid van de docent om die omgeving te creëren met prestaties, de cursusinhoud en de positieve energie die bij het ‘publiek’ wordt opgewekt. 

Dit kan je bereiken met makkelijk aan te leren technieken uit de tv-industrie. Lesgeven en leren kan veel leuker zijn – als je de juiste aanpak kent! Tv-producent en trainer mediavaardigheden Julian Dismore laat je kennismaken met verschillende manieren om je lezingen en lesmateriaal boeiender te maken met behoud van de academische standaard.  Oefeningen, discussies en rollenspellen helpen je om je aanpak aan te scherpen. 

Datum en tijd: 11 november 2024, 13:30-16:00 uur
Taal: Engels
Uitvoering: online via Zoom
Kosten: gratis
Trainer: Julian dismore
Meer informatie en aanmelden via Bringing TV Techniques to Teaching – How To Entertain, Engage and Educate! (edlab.nl).

Op afstand (individueel) begeleiden van student(en)

Op afstand (individueel) begeleiden van student(en) 

Open Universiteit

Centraal in deze workshop staat het succesvol begeleiden van (individuele) studenten. Een bijzonder aspect hierbij is de rol van de online begeleider. Veel docenten onderhouden immers op afstand contact met studenten: via telefoongesprekken, e-mail en zoom of tijdens virtuele klassen. 

Tijdens de bijeenkomst behandelen we enkele theoretische aspecten en oefenen we met fundamentele omgangs- en gesprekstechnieken, feedbackregels in rollenspelen en discussies over bronnen en videoclips. Daarbij zoeken we zo veel mogelijk aansluiting bij situaties in de eigen praktijk. Centraal staat steeds dat ieder zo effectief mogelijk zijn sterke kanten voor (online) individuele begeleiding optimaliseert. 

Datum en tijd: op aanvraag. Vanaf 4 inschrijvingen nemen we contact op met de deelnemers om een moment te plannen.
Taal: Nederlands/Engels
Uitvoering: online/face-to-face
Kosten: gratis
Interesse? Stuur een e-mail naar docentprofessionalisering ou.nl.

Overig

10 handige manieren om tijd te besparen in je cursus

10 handige manieren om tijd te besparen in je cursus

Vrije Universiteit Amsterdam

Leer in deze workshop 10 manieren om met minder inspanning dezelfde kwaliteit van onderwijs (of beter) te realiseren. 

In deze workshop verkennen we een tiental eenvoudige methoden om de tijd die nodig is voor het uitvoeren van onderwijs, met name het beoordelen van studentenwerk, te verminderen. Zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van je onderwijs. 

Uitvoering: Hybride

Data en tijden:

  • 22 oktober 2024, 11:00 - 12:30 
  • 14 januari 2025, 11:00 - 12:30 

Taal: Nederlands, tenzij iemand Nederlands niet machtig is – dan Engels 

Kosten: Gratis  

Meer informatie en inschrijving:

https://vu.nl/nl/agenda/2024/10-handige-manieren-om-tijd-te-besparen-in-je-cursus-1 

https://vu.nl/nl/agenda/2025/10-handige-manieren-om-tijd-te-besparen-in-je-cursus-2 

Meaningful professionalization

Meaningful professionalisation 

Universiteit van Maastricht

Datum: 2 december 2024 

Taal: Engles 

Tijd: 09:00 - 11:00   

Locatie: Edlab, Maastricht 

Trainer: Eveline Persoon   

Inschrijven: www.edlab.nl/slottr/meaningful-professionalisation/ 

Op het eerste gezicht zullen we het er allemaal over eens zijn dat reflecteren op je praktijk een belangrijk instrument is om je voortgang en professionele groei te begrijpen en te monitoren. Dit maakt professionalisering zinvol. Maar wat is reflectie precies? Waarom is het belangrijk en welke nuttige modellen kunnen je helpen om effectief te reflecteren? In deze 2-uur durende workshop gaan we dieper in op deze vragen en belichten we het belang van reflectie in de professionele ontwikkeling van docenten en leerlingen. 

Scripties begeleiden

Scripties begeleiden

Universiteit Leiden

Hoe zie jij jezelf tijdens een supervisie proces: ben jij een delegator, expert, coach of misschien kritische vriend? Ben je opzoek naar tools om jouw studenten nog beter te begeleiden in het uitdagende scriptie proces? 

Als begeleider speel je een sleutelrol in het succes van studenten. Deze cursus bied je de tools en strategieën om je supervisievaardigheden te verbeteren en effectief mentorschap te bieden. Leer meer over verschillende begeleidingsrollen, veelvoorkomende uitdagingen en hoe je waardevolle feedback geeft aan je student. Start nu en leer in deze korte module hoe je je begeleidingsvaardigheden naar een hoger niveau tilt. 

Uitvoering: Online 

Data en tijden: Elk moment te starten (zelfstandig) 

Taal: Zowel beschikbaar in het Nederlands als in het Engels 

Kosten: Gratis 

Meer informatie en inschrijving: Stuur een mail naar: trainingoffice llinc.leidenuniv.nl onder vermelding van je naam, instituut, voorkeurstaal (Nederlands/Engels) en onderwerp: “aanmelding module Scripties begeleiden – PDE”. Vervolgens krijg je een link toegestuurd naar de e-learning module die je in je eigen tijd zelfstandig kan doorlopen. 

Successvolle PhD-begeleiding

Succesvolle PhD-begeleiding: een gedeelde reis (MOOC)

Rijksuniversiteit Groningen

Deze cursus richt zich in de eerste plaats op het ondersteunen van zowel beginnende als meer ervaren doctoraatsbegeleiders in hun belangrijke en uitdagende rol. De cursus kan ook relevant zijn voor beleidsmakers en trainers binnen wetenschappelijke instellingen. 

Aan het einde van de cursus ben je in staat om:  

  • De belangrijkste momenten en fasen in het promotietraject te identificeren;  
  • Je eigen rol en gedeelde verantwoordelijkheid als promotor te beoordelen; 
  • Te experimenteren met tools en methodes om de effectiviteit van doctoraatsbegeleiding te verbeteren; 
  • Effectieve interactietechnieken toe te passen in gesprekken met de promovendus; 
  • Om te gaan met verwachtingen en het formuleren van doelen te verbeteren; 
  • Te reflecteren op je professionele ontwikkeling als doctoraatsbegeleider in de academische context; 
  • Bewustzijn te tonen van je eigen waarden, kwaliteiten en valkuilen; evenals bewustzijn over het zijn van een rolmodel voor je doctoraatsstudenten.  

Data en tijden: je kunt op elk moment beginnen (zelfstandig)
Taal: Engels
Uitvoering: online
Kosten: Gratis
Meer informatie en inschrijven via Successful PhD supervision - Online Course (futurelearn.com).

Hoe kun je je onderwijsinhoud visualiseren

Hoe kun je je onderwijsinhoud visualiseren

Erasmus Universiteit

Zijn je slides overladen met tekst? Zou je willen dat je slides er zodanig uitzien dat ze je lesgeven op de best mogelijke manier ondersteunen? Volg dan het webinar ‘How to visualize your content’! Tijdens dit webinar leer je waarom het belangrijk is om gebruik te maken van principes van visualisatie en hoe je dat effectief kan doen. 

Datum en tijd: 9 april 2024, 12:00-13:00 uur
Taal: Engels
Uitvoering: online
Kosten: gratis
Meer informatie en aanmelden via How to visualize your content (eur.nl).

OU Dag van het onderwijs 2024

Open Universiteit Dag van het onderwijs 2024

Open Universiteit

Op donderdag 21 november 2024 organiseert de Open Universiteit de Dag van het Onderwijs. Dit evenement, van en voor alle betrokkenen bij het onderwijs aan de OU, is een moment om te laten zien waar de OU-docenten trots op zijn. Tijdens deze dag worden ook de prestigieuze prijzen uitgereikt voor het Product en de Docent van het Jaar 2024. 

Op deze dag staan interessante workshops/presentaties op het programma. Enkele smaakmakers zijn:  Autisme, Community vorming in het onderwijs, Gebruik van multimedia, AI. Het definitieve programma zal rond eind september bekend zijn. 

Uitvoering: Online / Hybride / Face2Face

Datum en tijden: 21 november, 9.30 - 16.00 

Taal: Nederlands en Engels (afhankelijk van welke workshop) 

Kosten: Gratis 

Meer informatie en inschrijving:  

Het definitieve programma en bijbehorende workshops worden vanaf oktober bekend. Heb je interesse om deel te nemen aan de dag stuur dan een mail naar dagvanhetonderwijs ou.nl

Op het moment dat het programma bekend is en inschrijving mogelijk zullen wij dan een link toesturen. Tevens zal er een bericht worden geplaatst op LinkedIn.

decoratieve afbeelding
Het projectteam, v.l.n.r.: Jaap Mulder, Marjoleine Vermeulen, Tanisha Bachasing, Nathalie Veenendaal, Elisabeth Bilo, Silvester Draaijer, Marlies Venhuizen-ter Beek; onder: Donna Carroll, Natascha Heeroma
Laatst gewijzigd:04 oktober 2024 12:15
View this page in: English