Expertise
Het GION heeft expertise in huis op verschillende deelgebieden binnen de onderwijswetenschappen.
Assessment en Feedback |
|
Assessment
|
H. (Hajo) Meijer MSc.
Prof.dr. J.W. (Jan-Willem) Strijbos |
Feedbackdialogen
|
|
Feedback verwerking
|
|
Peer assessment
|
|
Peer feedback
|
|
Bewegen en leren |
|
Bewegen en leren
|
Prof.dr. R.J. (Roel) Bosker
dr. M.J. (Marijke) Mullender-Wijnsma |
Bewegingsonderwijs
|
|
Cognitieve ontwikkeling |
|
Cognitie en meta-cognitie
|
|
ICT en onderwijs |
|
Computer Ondersteunend
Samenwerkend Leren (CSCL) |
|
Digitale geletterdheid
|
|
Hybride onderwijs, afstandsonderwijs, online onderwijs
|
|
Onderwijsontwerp van (simulatie-gebaseerde) leeromgevingen
|
|
Technologieondersteunend leren (TEL)
|
|
Grootschalig onderzoek |
|
Cohortstudies
|
|
Peilingen
|
|
Methodologie |
|
Betrouwbaarheidsintervallen
|
|
Clustermethoden
|
|
Discourse analyse
|
|
(Onderwijs) evaluatieonderzoek
|
|
Fuzzy classificaties
|
|
Gebruik en misbruik van statistiek
|
|
Inferentiële statistiek
|
|
Inhoudsanalyse van communicatie
|
|
Interbeoordelaarsbetrouwbaarheid
|
|
Meta-analyse
|
|
Multilevel modellen
|
|
Oogbewegingen
|
|
Significantietoetsing
|
|
Sociale netwerkanalyse
|
|
Toegevoegde waarde/leerwinst
|
|
Niet-cognitieve ontwikkeling |
|
Burgerschap
|
|
Executieve functies (executief functioneren)
|
|
Gedrag in de klas
|
|
Motivatie
|
|
Peer relaties
|
|
Sociale integratie
|
|
Sociale vaardigheden
|
|
Zelfregulerend leren
|
|
Onderwijsbeleid |
|
Culturele diversiteit
|
|
Evidence based onderwijs
|
|
Internationalisering
|
|
Onderwijsbeleid
|
|
Onderwijseffectiviteit
|
|
Onderwijsinnovatie
|
|
Onderwijsorganisaties
|
|
Onderwijstoezicht
|
|
Schoolbesturen
|
|
Schoolcultuur
|
|
Vergelijkende onderwijskunde
|
|
Onderwijs- en leerprocessen |
|
Groepsdynamiek en interactie
|
|
Interacties in de klas
|
|
Levenslang leren
|
|
Leergemeenschappen
|
|
Leerkracht-leerling interacties
|
|
Leermogelijkheden in de klas
|
|
Leerprocessen
|
|
Leren en instructie
|
|
Onderwijs- en instructieontwerpen
|
dr. J.M. (Jolien) Mouw
dr. M.J. (Marijke) Mullender-Wijnsma M. (Marinda) Spithoff MSc. Prof.dr. J.W. (Jan-Willem) Strijbos |
Professionele ontwikkeling
|
|
Professional Learning Communities
|
|
Samenwerkend leren / coöperatief leren
|
dr. J.M. (Jolien) Mouw
dr. M.J. (Marijke) Mullender-Wijnsma dr. M.A. (Marij) Veldman H. (Hajo) Meijer MSc. |
Werkplekleren
|
|
(On)gelijke kansen |
|
Ambitie ouders
|
|
Differentiatie
|
|
Keuzetheorieën |
M.A. (Monique) Dijks MSc.
Prof. dr. H. (Hanke) Korpershoek Prof. dr. M.J. (Matthijs) Warrens I.J.M. (Inge) Wichgers MSc. |
Leerkrachtverwachtingen
|
|
Leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften
|
|
Referentieniveaus
|
|
Onderwijstransities
|
|
(On)gelijke kansen
|
|
Overgang primair- naar voortgezet onderwijs
|
|
Passend onderwijs
|
|
Prestaties Friese leerlingen
|
|
Profielkeuze
|
M.A. (Monique) Dijks MSc.
|
Schooladviezen
|
|
Schoolloopbanen (algemeen)
|
|
Schoolloopbanen (vo)
|
M.A. (Monique) Dijks MSc.
I.J.M. (Inge) Wichgers MSc. |
Schoolsystemen
|
|
Ontwikkelingspsychologie |
|
Ontwikkelingspsychologie
|
dr. A.W. (Alma) Spijkerboer
|
Neuropsychologie
|
dr. A.W. (Alma) Spijkerboer
|
Taalontwikkeling |
|
Begrijpend lezen
|
dr. M.J. (Marijke) Mullender-Wijnsma
|
Schrijfvaardigheid
|
|
Taal- en geletterdheidontwikkeling
|
|
Tekstkwaliteit
|
|
Tutoring
|
|
Voor- en vroegschoolse educatie |
|
School readiness
|
|
Voor- en vroegschoolse educatie
|
Laatst gewijzigd: | 27 mei 2024 12:02 |
View this page in: English