Skip to ContentSkip to Navigation
Universiteitsbibliotheek
Universiteitsbibliotheek Hulp Pure support FAQ Pure Toegang

Toegang tot Pure

  • Hoe kan ik inloggen op Pure?

    Ben je een RUG-medewerker? Je kunt direct inloggen in Pure.

    Ben je een UMCG-medewerker? Klik hier voor meer informatie, en voor inloggen: Pure voor UMCG-medewerkers:

    • Gebruik niet MS Internet Explorer, maar bijvoorbeeld Firefox, Google Chrome of MS Edge.
    • Ga naar https://pure.rug.nl/admin.
    • In het keuzescherm RUG/UMCG > Kies UMCG.
    • Log in met je UMCG-emailadres en wachtwoord.
    • Als je de keuze tussen RUG/UMCG niet krijgt, sluit dan de browser even helemaal af en probeer het opnieuw.
    • Heb je nog vragen: pure umcg.nl.



  • Waarom krijg ik een foutmelding?

    Als je geen toegang heeft tot Pure of de gewenste acties niet kunt uitvoeren, probeer dan eerst het volgende:
    • Sluit je browser volledig - niet alleen het tabblad met Pure - en start je sessie opnieuw op, met een nieuw browservenster.
    • Controleer of er geen problemen worden veroorzaakt door de beveiligingsinstellingen van je browser of door aanvullende plug-ins.

    Als het probleem zich blijft voordoen, maak dan een screenshot van iedere foutmelding die optreedt (Ctrl-Prnt Scrn) en stuur deze naar pure rug.nl
    Beschrijf wat je aan het doen was toen de fout optrad.
  • Ik kan niet inloggen op Pure; wat kan ik doen?

    Er zijn verschillende redenen mogelijk waarom je niet kunt inloggen in Pure. Tips:

    1. Allereerst voor UMCG-medewerkers: log altijd in als UMCG-medewerker; ook als je een RUG onderzoeker bent met een kleine aanstelling bij het UMCG. Zie Inloggen op Pure (voor UMCG-medewerkers).
    2. Voor RUG- en UMCG-medewerkers: verwijder eerst de cookies van je webbrowser voordat je inlogt, of login in Pure met het incognito/private venster van je browser; probeer dan opnieuw.
    3. Gebruik in bovenstaande stappen niet Internet Explorer, maar bijvoorbeeld MS Edge of Google Chrome.
    4. Kun je nog steeds niet inloggen, stuur dan een bericht naar pure rug.nl (voor RUG-medewerkers), dan wel naar pure umcg.nl (voor UMCG-medewerkers).
    5. Soms heeft het inlogprobleem te maken met je aanstelling bij de universiteit of het UMCG. Als je aanstelling bij RUG of UMCG doorloopt maar de aanstelling in Pure is afgesloten, zul je alsnog contact moeten opnemen met de HR-afdeling van je onderzoeksinstituut, of naar hrs rug.nl.
    • Als je een 0-aanstelling hebt, maar geen Pure-toegang, moet je bij de HR-afdeling van je onderzoeksinstituut om een 0-aanstelling MET Pure-toegang vragen.
    • Als je voormalig onderzoeker bent van RUG of UMCG, kun je je publicatiegegevens sturen naar pure rug.nl, of als UMCG-medewerker naar pure umcg.nl.

  • Kan ik iemand machtigen om mijn onderzoeksdata up-to-date te houden?

    Over het algemeen zijn onderzoekers zelf de aangewezen personen om hun eigen profiel up-to-date te houden.
    Als je je onderzoeksgegevens wilt laten bijhouden door een collega, deel dan nooit je inloggegevens!
    In plaats daarvan kun je je collega een trusted user maken: Klik op je p-nummer in de rechterbovenhoek van Pure → Trusted users → Save.
    Voer de collega(’s) in van wie je (een) trusted user(s) wilt maken. De trusted user kan je onderzoeksgegevens vervolgens bijhouden nadat hij of zij op Pure is ingelogd.

  • Heeft u geen antwoord op uw vraag gevonden?

    Heb je geen antwoord op je vraag gevonden? Stuur dan een bericht naar pure rug.nl.
View this page in: English