Skip to ContentSkip to Navigation
Universiteitsbibliotheek
Universiteitsbibliotheek Hulp Veelgestelde vragen Lenen Boeken lenen

Wat moet ik doen als het gewenste boek bij de UB vermist is?

Als je een boek wilt aanvragen in Smartcat, maar het boek is vermist bij ons, dan kun je een aanvraag doen bij een andere bibliotheek. Binnen Nederland is dit gratis. Je moet hiervoor zelf een nieuwe aanvraag indienen:

  • Log in in Smartcat, onder de knop rechtsboven 'Inloggen'.
  • Na inloggen vind je onder je naam 'Mijn account' > 'Aanvragen'> 'Nieuwe aanvraag' en kies 'Loan'
  • Vul in het formulier zoveel mogelijk gegevens in; liefst ook het 'OCLC'-nummer dat de titel van de RUG in Smartcat vermeldt.

Zodra het boek voor je klaarligt (ongeveer een week) ontvang je van ons bericht. Je kunt het boek dan afhalen bij de Servicebalie van de UB Binnenstad

View this page in: English