Klachten over (seksuele) intimidatie, agressie, geweld en discriminatie
-
Wat kan ik doen als ik een klacht heb over (seksuele) intimidatie, agressie, geweld en discriminatie?
We raden je aan dit vertrouwelijk te bespreken met de Vertrouwenspersoon van de RUG. In dat geval spreken we over een melding bij de Vertrouwenspersoon en niet over een officiële klacht bij het Centraal Loket Rechtsbescherming Studenten (CLRS).
Als je dat wilt kun je na overleg een officiële klacht indienen bij het CLRS.
Meer informatie vind je ook op de pagina Meldpunt bij ongewenst gedrag op de Student Portal. -
Waar kan ik een klacht indienen?
Een klacht kun je online bij het Centraal Loket Rechtsbescherming Studenten indienen of schriftelijk richten aan:
Rijksuniversiteit Groningen
Centraal Loket Rechtsbescherming Studenten (CLRS)
Postbus 72
9700 AB Groningen. -
Kan ik anoniem een klacht indienen?
Het is niet mogelijk om een klacht anoniem in te dienen, maar je klacht wordt in alle gevallen vertrouwelijk behandeld. -
Hoe ziet de klachtenprocedure er uit?
Een klacht wordt ter behandeling doorgestuurd naar het juiste orgaan of de juiste functionaris. Je krijgt per ommegaande van het Centraal Loket Rechtsbescherming Studenten (CLRS) bericht naar wie of welk orgaan je klacht is doorgezonden.
Afhankelijk van de klachtenregeling die van toepassing is, ontvang je bericht binnen 4 tot 10 weken. -
Ik heb een ander soort klacht
De informatie over het indienen van een ander soort klacht vind je op de pagina Indienen klacht, bezwaar en beroep.
View this page in: English