Japan-Netherlands Student Conference
Tijdens de jaarlijkse Japan-Netherlands Student Conference treft een groep van ongeveer vijftien Japanse en Nederlandse studenten elkaar om over verschillende onderwerpen van gezamenlijke interesse te discussiëren. Dit jaar wordt de bijeenkomst in Groningen georganiseerd. Studenten van de Osaka University uit Japan en studenten van het Center for Japanese Studies van de Rijksuniversiteit gaan met elkaar in gesprek over het thema ‘Work to live? Live to Work?’.
Naast dit hoofdthema heeft de internationale groep studenten voor vier subthema’s gekozen: deeltijdwerk en werkloosheid, het sociale leven en werktevredenheid, carrière-keuzes van studenten en globalisatie binnen het bedrijfsleven.
Voor de meeste Japanse studenten is dit bezoek aan de Japan-Netherlands Student Conference een eerste kennismaking met Europa. Voor hen is het bijzonder interessant om te horen hoe Nederlandse studenten over deze thema’s denken. Dat geldt uiteraard ook vice-versa!
De opening van de Japan-Netherlands Student Conference wordt op woensdag 14 september verricht met een keynote lecture van de ambassadeur van Japan, H.E. Takashi Koezuka.
Naast de Student Conference zorgt het Center for Japanese Studies ook voor een academisch programma, met vijf gastsprekers die interessante thema’s voor de studenten uit beide landen gaan behandelen.
De conferentie vindt plaats van woensdag 14 september t/m zondag 18 september 2011
Noot voor de pers
Meer informatie: prof. dr. Rien T. Segers, directeur Center for Japanese Studies, Rijksuniversiteit Groningen
Laatst gewijzigd: | 24 augustus 2021 09:20 |
Meer nieuws
-
30 januari 2025
RUG-onderzoek naar extremisme in IJsselland
Hoewel extremisme in IJsselland een beperkt fenomeen is, moet het vanwege het dynamische en veelzijdige karakter en recente maatschappelijke ontwikkelingen serieus worden genomen door bestuurders en professionals. Dat concludeert een...
-
28 januari 2025
Online èn offline spelen belangrijk voor de ontwikkeling van digitale geletterdheid bij kinderen
Kinderen tussen de 8 en 12 jaar kunnen het best spelenderwijs hun digitale geletterdheid ontwikkelen. Dat kan zowel offline als online gebeuren. Digitale media-activiteiten van kinderen, zoals het bekijken van onlinevideo’s of gamen, lijken op...
-
28 januari 2025
Artistieke ambassadeurs: het maken van kunst als onderzoeksmethode
Schilderen, schrijven, theater maken – het zijn geen activiteiten waar je als eerste aan denkt bij wetenschappelijk onderzoek. Toch is dit mogelijk aan de Rijksuniversiteit Groningen.