Frans Nelissen: Eén vonkje en het was afgelopen
Een partij vervuilde nafta ondergaat een levensgevaarlijke operatie voor de kust van Scheveningen. Tot verbijstering van deskundigen grijpen Nederlandse inspecteurs pas in als de tanker de haven van Rotterdam binnen vaart. Volgens Frans Nelissen, hoogleraar internationaal zeemilieurecht, kan het niet zo zijn dat geen enkele Nederlandse autoriteit handelend optreedt als een schip op een ankerplaats dit soort chemische processen uitvoert. Lees het artikel in De Groene Amsterdammer.
Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Rechtsgeleerdheid.
Laatst gewijzigd: | 13 maart 2020 13:41 |
Meer nieuws
-
09 oktober 2024
Het afnemen van getuigenverklaringen in strafzaken automatiseren met behulp van AI
Kan het afnemen van getuigenverklaringen in strafzaken worden geautomatiseerd met behulp van kunstmatige intelligentie (AI)? De Rijksuniversiteit Groningen (RUG), Capgemini Nederland en Scotty AI hebben vandaag een letter of intent getekend om...
-
17 september 2024
Auto's zonder bestuurder: wie is er aansprakelijk als het misgaat?
Zelfrijdende auto’s worden de komende jaren mogelijk steeds meer onderdeel van het straatbeeld. Maar wie is er aansprakelijk als het fout gaat?
-
20 augustus 2024
Landen aansprakelijk stellen voor cyberaanvallen nog lastig
Evgeni Moyakine onderzoekt of landen aansprakelijk kunnen worden gesteld voor cyberaanvallen door hackersgroepen. Volgens hem stelt het internationaal recht te hoge eisen aan de bewijslast.