Hoe je je buitenlandervaring succesvol inzet op de arbeidsmarkt
Ben jij voor studie of stage naar het buitenland geweest in het eerste semester? Super! Daarmee heb je de eerste stap gezet om jezelf te profileren op de arbeidsmarkt. Leer nu hoe je jouw buitenlandervaring succesvol inzet voor een succesvolle carrière met de zelfstudiemodule ‘Crossing Borders 3: Re-entry’.
Interculturele vaardigheden zijn een must op de arbeidsmarkt die steeds internationaler georiënteerd is. Met jouw buitenlandervaring heb je dus meteen een streepje voor. Nu moet je alleen nog weten hoe je deze ervaring het beste in kan zetten, zodat je jouw mogelijke werkgever hiervan kan overtuigen.
In deze cursus blik je terug op je ervaring en leer je hoe je deze ervaring toe kan passen op je dagelijks leven. Je kijkt hoe je deze ervaring het beste op je CV kan vermelden. Ook oefen je hoe je dit in een sollicitatiegesprek kunt vermelden om je toekomstige inzetbaarheid te verbeteren. Na deze cursus heb jij je buitenlandervaring omgezet in een skill for life én weet jij jezelf op een unieke manier te onderscheiden van anderen op de arbeidsmarkt!
Ga je nog op exchange? Kijk dan eens naar de twee Crossing Borders modules die je volgt voor en tijdens je bezoek aan het buitenland: 'Pre-departure' en 'Abroad'. De hele reeks volg je tegen een gereduceerd tarief. |
Vragen? Stel ze aan de afdeling Interculturele Communicatie van het Talencentrum via ic@rug.nl.
Laatst gewijzigd: | 23 december 2022 10:27 |
Meer nieuws
-
16 december 2024
Jouke de Vries: ‘De universiteit zal wendbaar moeten zijn’
Aan het einde van 2024 blikt collegevoorzitter Jouke de Vries terug op het afgelopen jaar. Daarbij gaat hij in op zijn persoonlijke hoogte- en dieptepunten en kijkt hij vooruit naar de toekomst van de universiteit in financieel moeilijke tijden.
-
10 juni 2024
Om een wolkenkrabber heen zwermen
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...