Project 'Naar een betere arbeidsmarktaansluiting van nieuwe Nederlanders door training van werkgevers en managers' van start met financiering startimpuls Nationale Wetenschapsagenda (NWA)
De route “Op weg naar veerkrachtige samenlevingen” van de Nationale Wetenschapsagenda ontvangt voor het themaprogramma JOIN – jongeren in een veerkrachtige samenleving een startimpuls van 2,5 miljoen euro van NWO. Door deze financiering kunnen deelprojecten van een groot aantal consortia van start, waaronder het project Naar een betere arbeidsmarktaansluiting van nieuwe Nederlanders door training van werkgevers en managers van Nina Hansen (Sociale Psychologie) en Liesbet Heyse (Sociologie) van de faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen, in samenwerking met NGO The Hague Process on Refugees and Migrants .
Het deelproject behelst de ontwikkeling en evaluatie van een training voor werkgevers en managers gericht op het aanpassen van formele en informele Human Resource Management procedures en praktijken om zo de culturele afstand tussen werkgevers en nieuwe werknemers, en daarmee de afstand tot de arbeidsmarkt van eerste generatie migranten te verkleinen.
The Hague Process on Refugees and Migrants is een internationale, onderzoeksgeoriënteerde NGO gericht op het vinden van innovatieve oplossingen die bijdragen aan de verbetering van de arbeidsmarktpositie van migranten en vluchtelingen.
Meer informatie:
Laatst gewijzigd: | 20 juni 2024 08:19 |
Meer nieuws
-
27 juni 2024
Oefenen met VR-kleuterklas wint Nederlandse Onderwijspremie 2024
Het project ‘De Klas op Orde met Virtual Reality’ van de Rijksuniversiteit Groningen heeft de Nederlandse Onderwijspremie 2024 gewonnen. Het project, een samenwerking van onder andere Jolien Mouw, universitair docent Onderwijswetenschappen, en het...
-
17 juni 2024
De Young Academy Groningen verwelkomt zeven nieuwe leden
Na de zomer verwelkomt de Young Academy Groningen opnieuw zeven nieuwe leden. Hun onderzoek bestrijkt een breed scala van onderwerpen, variërend van spraaktechnologie tot de filosofie van ethiek en politiek en de polymeerchemie.
-
11 juni 2024
Van de basisschool naar het voortgezet onderwijs: een nieuw begin
Sofie Lorijn onderzoekt de relaties tussen leeftijdgenoten bij de overstap van de basisschool naar de middelbare school. Ze vertelt ons wat haar bevindingen zijn.