Ubbo Emmius Fonds leerstoel voor Ron Holzhacker
Op 22 november gaf Ron Holzhacker zijn oratie als hoogleraar Comparative Multi-Level Governance and Regional Structure. De leerstoel behoort bij de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen. Zijn lezing 'Building Bridges: Governance, Societal Impact and Sustainable Society in Southeast Asia' gericht op hoe we beslissingen bereiken binnen onze samenlevingen, en het proces van interactie tussen burgers, maatschappelijke organisaties en instellingen om gemeenschappelijke besluiten te bereiken. Holzhacker (Chicago, VS, 1961) is bijzonder hoogleraar. Deze tweede UEF-leerstoel wordt gesponsord door Unilever Indonesië en Shell Indonesië.
SEA ASEAN en SInGA
Professor Holzhacker besloot zijn lezing met de introductie van het nieuwe Onderzoekscentrum voor Zuidoost-Azië en de ASEAN (SEA ASEAN), van de Rijksuniversiteit Groningen en de Gadjah Mada Universiteit in Indonesië. Het Centrum bouwt voort op het bestaande Spirit Indonesië Groningen (SInGA) onderzoeksteam.
Meer informatie
Laatst gewijzigd: | 26 februari 2020 12:08 |
Meer nieuws
-
27 januari 2025
Liekuut | Wel of geen kind (erbij)? Maak je kinderwens op tijd bespreekbaar
Uit onderzoek blijkt dat veel stellen het bespreken van hun kinderwens om verschillende redenen uitstellen. Maar, wat nou als jij wel kinderen wilt en je partner helemaal niet? Universitair docent demografie aan de Rijksuniversiteit Groningen, Billie...
-
19 december 2024
Lessen voor adaptieve benadering voor de inrichting van Nederland
Waar komen nieuwe woningen en welke veranderingen in de landbouw heeft de overheid voor ogen? Hoe maken we ruimte voor klimaatadaptatie? In de Nationale Omgevingsvisie maakt de rijksoverheid belangrijke keuze over de ruimtelijke inrichting van...
-
12 december 2024
Onderwijs bevorderen door innovatie: VR Experience Days bij de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen
Hoe kun je virtual reality gebruiken om de effecten van bouwhoogte op het landschap van Lauwersoog te bestuderen, of de toegankelijkheid van een woonwijk wanneer het dichter bebouwd wordt? Om technologie te integreren in het onderwijs, organiseerde...