Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Al tien jaar aan de top!

Wijsbegeerte in Groningen opnieuw als beste beoordeeld
14 maart 2017

Uit de resultaten van het Elsevier Beste Studies onderzoek, die afgelopen donderdag 29 september bekend werden gemaakt, blijkt dat de Groningse bacheloropleiding Wijsbegeerte door studenten opnieuw als beste is beoordeeld. Dat zou al voor het tiende achtereenvolgende jaar het geval zijn, ware het niet dat studenten ons in 2014 de één-na beste vonden. Hoogleraren daarentegen zetten ons óók dat jaar op de eerste plaats.

Significant hoger

Het meest tevreden zijn studenten over onze docenten: die krijgen 90 punten (significant hoger dan dan voor dezelfde opleiding landelijk). Ook over faciliteiten, organisatie en communicatie is men significant tevredener dan gemiddeld: voor deze categorieën kregen we respectievelijk 76 en 73 punten. Tot slot is ook het totaaloordeel van 75 significant hoger dan gemiddeld.

Meer informatie

Bekijk de Top-4 en vergelijk de scores per categorie: Elsever Beste Studies: bachelor Wijsbegeerte


Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Wijsbegeerte.

Laatst gewijzigd:14 mei 2021 16:16
Deel dit Facebook LinkedIn
View this page in: English

Meer nieuws

  • 22 april 2025

    Impact | Vragen stellen en luisteren naar het verhaal van een ander

    De komende weken introduceren de genomineerden voor de Ben Feringa Impact Award 2025 zichzelf en hun impactvolle onderzoek of project. Deze week: Makke Marij Bakker, Annika Zweep, Adriaan Beelaerts van Blokland & Lisette Kamping genomineerd in de...

  • 05 maart 2025

    Vrouwen in de wetenschap

    De RUG viert Internationale Vrouwendag met een bijzondere fotoserie: Vrouwen in de wetenschap.

  • 07 januari 2025

    RUG-studenten duiken in de Europese muziekindustrie

    Volgende week start weer het jaarlijkse festival Eurosonic Noorderslag (ESNS). Vanuit de RUG Wetenschapswinkels zijn daar twee groepjes studenten bij betrokken. Ze gaan tijdens ESNS op pad om verschillende maatschappelijke thema’s te onderzoeken.