Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Oratie Corine Noordhoff: Future ready retail

12 april 2024
Bijzonder hoogleraar Retail Marketing Corine Noordhoff

Retailers staan voor aanzienlijke uitdagingen binnen een dynamisch retaillandschap. Deze uitdagingen omvatten stijgende operationele kosten zoals energie en huur, de noodzaak om opgebouwde schulden tijdens de coronapandemie terug te betalen, hoge rentetarieven, en een krappe arbeidsmarkt. Daarnaast is er de veranderende consument die toenemend gebruikmaakt van technologieën zoals generatieve AI en steeds meer waarde hecht aan duurzaamheid.

Terwijl ze deze veranderingen omarmen, bezitten succesvolle retailers het vermogen om snel te reageren op veranderende klantbehoeften en hechte relaties met klanten te onderhouden en zodoende herhalingsaankopen te garanderen.  Echter verdwijnen bekende retailers tegelijkertijd steeds meer uit het straatbeeld. Die stijging in faillissementen is een aanhoudende trend sinds mei 2022.

De vraag die zowel vanuit academisch perspectief als binnen de retailpraktijk gesteld wordt, is hoe retailers zich kunnen voorbereiden op de toekomst. Tijdens haar oratie zal Corine Noordhoff inzichten verschaffen in de fundamentele elementen om te overleven en je bedrijf aan te passen in de retailsector. Met de bijzondere leerstoel van de Stichting Anton Dreesmann, die een brug slaat tussen retail theorie en praktijk, zal zij deze inzichten staven met haar academische expertise in Retail Marketing en haar rijke praktijkervaring.

Meer informatie:

Corine Noordhoffs oratie vindt plaats op vrijdag 19 april 2024, 16:15 – 17:00, in de aula van het Academiegebouw.

Aanmelden s.v.p. uiterlijk 12 april (vandaag) via het aanmeldformulier.

Livestream op 19 april, zie: www.rug.nl/digitale-oratie

 Vragen? Neem contact op met Corine Noordhoff.

Laatst gewijzigd:18 oktober 2024 10:16
View this page in: English

Meer nieuws