Peter Verhoef nieuwe decaan Faculteit Economie en Bedrijfskunde
![](/feb/research/frn/news/archief/2019/peter-verhoef-nieuwe-decaan-faculteit-economie-en-bedrijfskunde!attachment?c=images/news-image-portrait.jpg)
Het faculteitsbestuur is verheugd aan te kondigen dat Peter Verhoef door het College van Bestuur is benoemd als nieuwe decaan van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB). Hij begint op 1 juni 2019 voor een periode van vier jaar. We zijn er trots op een ervaren academische leider te hebben gevonden, zowel in onderwijs als onderzoek, met een grondige kennis van de faculteit.
De benoeming betekent dat onze huidige interim-decaan prof.dr. Jan Berend Wezeman de FEB per die datum zal verlaten. De zoektocht naar een nieuwe vice-decaan begint binnenkort. We hopen een nieuwe vice-decaan aan te stellen per 1 september 2019.
Over Peter Verhoef
Peter Verhoef (1972) is hoogleraar Marketing aan de FEB en directeur van de University of Groningen Business School (UGBS). Hij is ook de oprichter en directeur van het Groningen Digital Business Centre en het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen.
Hij promoveerde in 2001 aan de School of Economics, Erasmus Universiteit Rotterdam. Zijn onderzoeksinteresses hebben betrekking op klantenbeheer, klantentrouw, multichannelvraagstukken, category management en koopgedrag van biologische producten. Hij heeft uitgebreid over deze onderwerpen gepubliceerd en zijn publicaties zijn in veel tijdschriften verschenen.
Peter Verhoef heeft uitgebreide onderwijservaring met bachelor- en masterstudenten en promovendi. Hij is ook betrokken bij onderwijs voor professionals en verzorgt bijdragen aan meerdere executive programma's. Hij is momenteel ook academic trustee van het Marketing Science Institute in Boston (www.msi.org) en fellow van de European Marketing Academy (EMAC). Hij was medevoorzitter van de EMAC 2017-conferentie in Groningen.
Verhoef is momenteel redactielid van de Journal of Marketing, Marketing Science, Journal of Retailing, Journal of Service Research en de Journal of Interactive Marketing. Hij is bovendien area editor van Marketing Science en hoofdredacteur van het International Journal of Research in Marketing.
Laatst gewijzigd: | 31 januari 2023 10:01 |
Meer nieuws
-
17 juli 2024
Veni-beurzen voor tien onderzoekers
Aan tien onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en het UMCG is een Veni-beurs van maximaal 320.000 euro toegekend. De Veni-beurzen worden jaarlijks toegekend door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk onderzoek (NWO) en zijn...
-
08 juli 2024
Nieuwe samenwerking UGBS en Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen: opleidingen voor professionals
Het samenbrengen van kennis en ervaring van beide partners levert nieuwe opleidingsmogelijkheden voor werkenden in uiteenlopende organisaties.
-
02 juli 2024
Roeping of noodzakelijk kwaad?
Het is belangrijk om te weten hoe werknemers hun baan zien, ontdekte Milena Nikolova. De hoogleraar Economics of Well-being onderscheidt drie verschillende arbeidsmotivaties.