Lara Lobschat wint MOA Insights Scientist Award
![](/feb/research/frn/news/archief/2018/lara-lobschat-wint-moa-insights-scientist-award!attachment?c=images/news-image-portrait.jpg)
Lara Lobschat heeft de MOA Insights Scientist Award gewonnen. De universitair docent Marketing kreeg de prijs voor haar proefschrift over online communicatie. Vanwege de praktische relevantie kreeg ze voor haar onderzoek eerder een ‘early career grant’ van de Horizont Stiftung. Lobschat heeft diverse publicaties op het gebied van digital advertising in toonaangevende wetenschappelijke marketingtijdschriften op haar naam staan, waarbij vooral de publicatie “What Happens Online Stays Online? Segment-Specific Online and Offline Effects of Banner Advertisements” in Journal of Marketing Research in het oog springt.
De jury van de MOA Awards was lovend over de wetenschappelijke kwaliteit van dit artikel, waarin Lobschat onder meer aantoont dat ondernemingen die vooral via offline kanalen verkopen toch kunnen profiteren van online banner advertising. Daarnaast was de jury enthousiast over Lara’s portfolio met lopende projecten op het gebied van digital advertising, die ze veelal in samenwerking met bedrijven heeft opgezet. Lees hier het volledige juryrapport.
Over MOA
MOA is een vereniging van bedrijven en instellingen die zich bezighouden met market research, digital analytics, marketing intelligence en beleidsonderzoek. Haar jury reikt jaarlijks prijzen uit op basis van criteria als vernieuwend of innovatief onderzoek, wetenschappelijke kwaliteit, toepasbaarheid in de praktijk voor marktonderzoek en marketing, en leesbaarheid voor marktonderzoekers.
Meer informatie
![Lara Lobschat met de prijs](/feb/news/2018/180608-Lobschat.jpg)
________________________________________________
> Meer nieuws van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
> FEB-experts in de media
![URL FEB](/feb/img/url_feb.png)
![AACSB EQUIS logos](/feb/img/equis-aacsb-witte-achtergrond-2.png)
Laatst gewijzigd: | 29 februari 2024 10:02 |
Meer nieuws
-
17 juli 2024
Veni-beurzen voor tien onderzoekers
Aan tien onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en het UMCG is een Veni-beurs van maximaal 320.000 euro toegekend. De Veni-beurzen worden jaarlijks toegekend door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk onderzoek (NWO) en zijn...
-
08 juli 2024
Nieuwe samenwerking UGBS en Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen: opleidingen voor professionals
Het samenbrengen van kennis en ervaring van beide partners levert nieuwe opleidingsmogelijkheden voor werkenden in uiteenlopende organisaties.
-
02 juli 2024
Roeping of noodzakelijk kwaad?
Het is belangrijk om te weten hoe werknemers hun baan zien, ontdekte Milena Nikolova. De hoogleraar Economics of Well-being onderscheidt drie verschillende arbeidsmotivaties.