Julia Storch verkozen tot NWO Onderzoekstalent 2018
![](/feb/research/frn/news/archief/2018/julia-storch-verkozen-tot-nwo-onderzoekstalent-2018!attachment?c=images/news-image-portrait.jpg)
Marketingonderzoeker Julia Storch is door NWO geselecteerd als een van de 28 Onderzoekstalenten 2018. Die uitverkiezing biedt haar de kans promotieonderzoek te doen naar de rol van emoties bij het maken van (on)gezonde keuzes tijdens het boodschappen doen. Het gehonoreerde voorstel heet: Mixed Feelings, Mixed Baskets – How Shopping Emotions Drive the Healthiness of Shopping Baskets.
Het financieringsprogramma Onderzoekstalent is bedoeld voor uitmuntende studenten binnen de maatschappij- en gedragswetenschappen. De subsidietoekenning is gebaseerd op de gevolgde opleiding, de gevolgde vakken, behaalde resultaten en ontplooide wetenschappelijke activiteiten. ‘Julia is werkelijk een uitstekende student’, zegt prof.dr. Koert van Ittersum, hoogleraar Marketing and Consumer Well-Being. Hij droeg Storch voor bij NWO en zal haar promotieonderzoek begeleiden.
Consumenten helpen gezondere keuzes te maken
‘Overgewicht neemt wereldwijd alleen maar toe, en is een grote bron van zorg. Mijn onderzoek focust op supermarkten, want een ‘gezond’ winkelmandje is een vereiste voor een gezond dieet. Als we consumenten kunnen helpen om in de supermarkt gezondere keuzes te maken, kunnen we misschien de overgewichtsepidemie keren,’ zegt Storch. ‘In mijn onderzoek kijk ik naar hoe de keuzes van consumenten wel of niet gezonder worden na verloop van meerdere supermarktbezoeken, en hoe hun emoties gedurende dit proces hun beslissingen beïnvloeden. Mijn uiteindelijke onderzoeksdoel is om een realtime feedbacksysteem te ontwikkelen voor tijdens het boodschappen doen, dat consumenten op basis van onze inzichten gezondere keuzes laat maken.’
Meer informatie
- Contact: Julia Storch
- Nieuwsbericht NWO: 28 jonge onderzoekers aan de slag met Onderzoekstalent
- Julia Storch wint SOM Award met onderzoek naar emoties bij boodschappen doen
________________________________________________
> Meer nieuws van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
> FEB-experts in de media
![URL FEB](/feb/img/url_feb.png)
![AACSB EQUIS logos](/feb/img/equis-aacsb-witte-achtergrond-2.png)
Laatst gewijzigd: | 29 februari 2024 10:02 |
Meer nieuws
-
17 juli 2024
Veni-beurzen voor tien onderzoekers
Aan tien onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en het UMCG is een Veni-beurs van maximaal 320.000 euro toegekend. De Veni-beurzen worden jaarlijks toegekend door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk onderzoek (NWO) en zijn...
-
08 juli 2024
Nieuwe samenwerking UGBS en Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen: opleidingen voor professionals
Het samenbrengen van kennis en ervaring van beide partners levert nieuwe opleidingsmogelijkheden voor werkenden in uiteenlopende organisaties.
-
02 juli 2024
Roeping of noodzakelijk kwaad?
Het is belangrijk om te weten hoe werknemers hun baan zien, ontdekte Milena Nikolova. De hoogleraar Economics of Well-being onderscheidt drie verschillende arbeidsmotivaties.