Verhoef en Alsem winnen prijs voor beste Marketing boek en beste Marketing studieboek van Nederland
![](/feb/research/frn/news/archief/2016/verhoef-en-alsem-winnen-prijs-voor-beste-marketing-boek-en-beste-marketing-studieboek-van-nederl!attachment?c=images/news-image-portrait.jpg)
De winnaar van de Marketing Literatuurprijs 2016 van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) is het boek “ Creating Value with Big Data Analytics” van professor Peter Verhoef van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde en zijn co-auteurs Edwin Kooge en Natasha Walk. Daarnaast gaat de prijs voor het beste Marketing Studieboek 2016 naar het boek “Merkpositionering”, van dr. Karel Jan Alsem van de vakgroep Marketing en zijn co-auteur Erik Kostelijk van de Hanzehogeschool. Dit is op 6 december bekend gemaakt.
Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 is in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Juryvoorzitter is Drs. Hans Molenaar, voorzitter PIM en directeur Beeckestijn Business School.
Verhoef
De jury prijst het omvangrijke boek Creating Value with Big Data Analytics omdat het waarde creëert voor zowel marketeers die niet alleen willen begrijpen wat zij met Big Data kunnen in de dagelijkse marketingpraktijk maar ook voor docenten en studenten die dit belangrijke onderwerp eigen willen maken. De verschillende onderdelen zijn niet allemaal vernieuwend, wel het feit dat alles met een helder integrerend model bij elkaar is gebracht. Daarnaast zet het boek heel mooi uiteen hoe Big Data zowel waarde creëert voor de organisatie als de klant. Dit laatste uitgangspunt maakt het boek uniek en zo waardevol.
Alsem
Over “Merkpositionering” zegt de jury: “Een compact maar doorwrocht werk waarbij veel recente wetenschappelijk inzichten over positioneren van merken worden behandeld. Het is een praktisch en handzaam boek dat studenten goed kan helpen bij het analyseren en ook herpositioneren van merken binnen de marketingstrategie. Innovatie bij marketing studieboeken is vaak ondermaats en de prijs wordt ook niet ieder jaar uitgereikt, maar dit jaar is er een uitzondering”.
- Lees meer over “Creating Value with Big Data Analytics” van Verhoef, Kooge en Walk.
- Nieuwsbericht Platform Innovatie in Marketing
Voor meer informatie
![Verhoef, Walk, Kooge, Molenaar, Alsem en Kostelijk](/feb/news/2016/PIM-verhoef-alsem.jpg)
________________________________________________
> Meer nieuws van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
> FEB-experts in de media
![URL FEB](/feb/img/url_feb.png)
![AACSB EQUIS logos](/feb/img/equis-aacsb-witte-achtergrond-2.png)
Laatst gewijzigd: | 29 februari 2024 10:02 |
Meer nieuws
-
17 juli 2024
Veni-beurzen voor tien onderzoekers
Aan tien onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en het UMCG is een Veni-beurs van maximaal 320.000 euro toegekend. De Veni-beurzen worden jaarlijks toegekend door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk onderzoek (NWO) en zijn...
-
08 juli 2024
Nieuwe samenwerking UGBS en Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen: opleidingen voor professionals
Het samenbrengen van kennis en ervaring van beide partners levert nieuwe opleidingsmogelijkheden voor werkenden in uiteenlopende organisaties.
-
02 juli 2024
Roeping of noodzakelijk kwaad?
Het is belangrijk om te weten hoe werknemers hun baan zien, ontdekte Milena Nikolova. De hoogleraar Economics of Well-being onderscheidt drie verschillende arbeidsmotivaties.