Peter Verhoef Academic Trustee van het Marketing Science Institute
![](/feb/research/frn/news/archief/2016/peter-verhoef-academic-trustee-van-het-marketing-science-institute!attachment?c=images/news-image-portrait.jpg)
Peter Verhoef is benoemd tot Academic Trustee van het Marketing Science Institute (MSI) in Boston. MSI richt zich op het overbruggen van de kloof tussen wetenschappelijke marketingkennis en toepassing daarvan in het bedrijfsleven. Het prestigieuze instituut kiest academici met internationaal aanzien om zich te laten te adviseren over haar onderzoeksprioriteiten. De trustees vertegenwoordigen het MSI tevens richting de aangesloten bedrijven.
‘Het is een belangrijke positie bij een Amerikaans topinstituut. Deze benoeming is daarmee een vorm van erkenning voor mijn onderzoek en van het werk van onze vakgroep dat goed zichtbaar is in het internationale marketingveld’, reageert Verhoef, hoogleraar Marketing aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde. ‘Alleen zeer goed aangeschreven wetenschappers met oog voor relevant onderzoek worden benoemd tot trustee van het MSI. Vaak zijn dat academici van Amerikaanse top-20 business schools.’ Onder de academic trustees van MSI bevinden zich onder anderen wetenschappers van Harvard Business School, Duke University en de University of Pennsylvania.
Kennis overdragen
Het MSI vormt een platform tussen onderzoekers en marketingprofessionals van meer dan zeventig toonaangevende bedrijven. Het instituut organiseert onder meer seminars voor onderzoekers en afgevaardigden van bedrijven uit de Fortune 500. Daarnaast stimuleert en subsidieert het MSI marketingonderzoek dat relevant is voor het bedrijfsleven.
Verhoef: ‘De academic trustees hebben invloed op die onderzoeksprojecten. Tweemaal per jaar vindt er een bijeenkomst plaats met (voormalige) trustees, waarin zij samen nadenken en discussiëren over belangrijke onderzoekstrajecten. Dat biedt mij een goed zicht op nieuwe relevante thema’s, waarmee we vervolgens ons onderzoek in Groningen de komende jaren succesvol kunnen uitbouwen. En mogelijk biedt mijn betrokkenheid bij het MSI ook interessante relaties met bedrijven en toegang tot data. Als trustee krijg ik de mogelijkheid om in contact te komen met internationale partijen. Zo zal ik in september in Boston een workshop verzorgen over big data, gebaseerd op mijn meest recente boek.’
Zichtbaarheid
De benoeming van Verhoef draagt bij aan de zichtbaarheid van de vakgroep Marketing en van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde als geheel. ‘Dat is bijvoorbeeld belangrijk voor visitaties’, zegt Verhoef. ‘Verder kan deze functie op wat langere termijn leiden tot meer onderzoek rond relevante thema’s of bij FEB-betrokkenheid bij nieuwe initiatieven zoals het redigeren van een speciale wetenschappelijke uitgave betaald door MSI. Daarmee wordt de zichtbaarheid van FEB binnen de marketingwetenschap verder vergroot.’
Meer informatie
- Contact: Peter Verhoef
- Website Marketing Science Institute
________________________________________________
> Meer nieuws van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
> FEB-experts in de media
![URL FEB](/feb/img/url_feb.png)
![AACSB EQUIS logos](/feb/img/equis-aacsb-witte-achtergrond-2.png)
Laatst gewijzigd: | 29 februari 2024 10:02 |
Meer nieuws
-
17 juli 2024
Veni-beurzen voor tien onderzoekers
Aan tien onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en het UMCG is een Veni-beurs van maximaal 320.000 euro toegekend. De Veni-beurzen worden jaarlijks toegekend door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk onderzoek (NWO) en zijn...
-
08 juli 2024
Nieuwe samenwerking UGBS en Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen: opleidingen voor professionals
Het samenbrengen van kennis en ervaring van beide partners levert nieuwe opleidingsmogelijkheden voor werkenden in uiteenlopende organisaties.
-
02 juli 2024
Roeping of noodzakelijk kwaad?
Het is belangrijk om te weten hoe werknemers hun baan zien, ontdekte Milena Nikolova. De hoogleraar Economics of Well-being onderscheidt drie verschillende arbeidsmotivaties.