Skip to ContentSkip to Navigation
University of Groningen Business School
Connecting for impact
UGBS

Onze accreditaties

We behoren tot de 1% business schools wereldwijd met zowel een EQUIS als AACSB accreditaties.

Equis geaccrediteerd in 2014
Geaccrediteerd in 2014

EQUIS-accreditatie

EQUIS is een van de twee toonaangevende internationale accreditatie-instellingen voor bedrijfskundig onderwijs. EQUIS = EFMD Quality Improvement System, onderdeel van de European Foundation for Management Development (EFMD). EFMD fungeert als katalysator om de uitmuntendheid in managementonderwijs en -ontwikkeling wereldwijd te verbeteren. Belangrijke thema's voor EQUIS zijn Internationalisering, Corporate Connections en Ethiek, Verantwoordelijkheid en Duurzaamheid.

EQUIS-website


AACSB geheraccrediteerd in 2017 - geaccrediteerd in 2011
Geheraccrediteerd in 2017 - geaccrediteerd in 2011

AACSB-accreditatie

De AACSB International-accreditatie staat voor de hoogste prestatienorm voor business schools wereldwijd. AACSB evalueert de missie van een business school, de kwalificaties en bijdragen van de staf, de programma's en andere belangrijke aandachtsgebieden op basis van een vijfjarige evaluatiecyclus. Bijzonder belangrijk voor AACSB zijn de waarborging van leerstandaarden. Instellingen die een accreditatie verdienen, bevestigen hun streven naar kwaliteit en voortdurende verbetering door middel van een grondige en uitgebreide peer review.

AACSB-website


NVAO logo

NVAO-accreditatie

De Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) is een kwaliteitszorgorganisatie die op deskundige en onafhankelijke wijze de kwaliteit van het hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen borgt en die de kwaliteitscultuur binnen de hogeronderwijsinstellingen in Nederland en Vlaanderen bevordert. Zij accrediteert bestaande en nieuwe opleidingen en beoordeelt de kwaliteitszorg van instellingen in het hoger onderwijs.

NVAO-website


cedeo-erkende accountancy opleidingen

Cedeo-erkenning Accountancy Opleidingen

Om voor een Cedeo-erkenning in aanmerking te komen moet een aanbieder voldoen aan nauw omschreven kwantitatieve en kwalitatieve criteria. In ieder geval moet tenminste 80% van de respondenten aangeven ‘tevreden tot zeer tevreden’ te zijn over de dienstverlening, de samenwerking en de behaalde resultaten. De score wordt exact vastgesteld aan de hand van het Cedeo klanttevredenheidsonderzoek.

Cedeo-website


Laatst gewijzigd:06 juli 2021 14:10
View this page in: English