Oratie dhr. prof.dr.ir. K. van Ittersum: Marketing èn Consumenten Welzijn
Wanneer: | di 12-05-2015 om 16:15 |
Waar: | Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen |
Bedrijven kunnen tegelijkertijd het welzijn van hun klanten helpen verbeteren en toch meer winst maken. Dat betoogt hoogleraar Marketing en consumentenwelzijn Koert van Ittersum tijdens zijn oratie aan de Rijksuniversiteit Groningen. ‘Marketing heeft geen geweldig imago, omdat het beeld bestaat dat marketeers slechts uit zijn op een zo hoog mogelijke omzet. Mijn stelling is dat marketeers zich ondanks dat negatieve imago in een unieke positie bevinden om op een winstgevende manier het welzijn van hun klanten te helpen verbeteren.’
Van Ittersum: ‘Mijn rede is een oproep aan de beroepsgroep: denk na over hoe je op een lonende manier het verschil kunt maken voor de consument. We moeten af van de aanname dat elke verbetering voor de consument per definitie resulteert in een verlies voor de ondernemer.’
Zie ook het volledige persbericht: ‘Marketeers: neem het welzijn van de klant ter harte, en maak meer winst’
- Oratie: dhr. prof.dr.ir. K. van Ittersum
- Titel: Marketing èn Consumenten Welzijn
- Leeropdracht: Marketing en Consumenten Welzijn
- Faculteit: Economie en Bedrijfskunde
- Aanmelden per mail via: oraties@rug.nl o.v.v. oratiegegevens, eigen naam en adres en aantal gewenste plaatsen in zaal of corona (corona uitsluitend voor hoogleraren)